Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa datorn inför fest ;)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-02-04 18:50

Hej!

Jag ska ha fest på lördag och tänkte spela musik från datorn!

Jag skall använda:
Spotify
Itunes
Youtube (safari)

jag hoppades på att få hjälp här med att sätta upp osx så det funkar som jag vill
Jag tänkte lägga varje program på varsin spaces-sida och hade hoppas på att kunna låsa dom där, jag skulle vilja att dom inte går att stänga ner och dom inte går att förminska. Jag hade tänkt mig att sätta genvägen till spaces i varje hörn så det lätt går att byta mellan programmen. Om det hade gått att spärra safari så den bara funkar på youtube hade det varit ett plus.

Vad tror ni?, går detta att lösa?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-02-04 19:03

Du skulle kunna börja skapa ett konto och välja Hanterat med föräldrakontroll. Sen finns det ett program som heter Saft för att köra Safari i kioskläge:
Saft 12.0.2 software download - Mac OS X - VersionTracker

Det kommer säkert fler tips down the road

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-02-04 19:44

egentligen löste det tipset väldigt mycket..... Tack!

nu vill jag bara föröka låsa programmen så dom inte går att förminska eller stänga..... någon lösning på det??

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-02-04 19:49

nja... skärmen är för liten (MacBook 13") för att ha en stor tydlig docka tycker jag... man jag ska fundera på det

Ursprungligen av Bosen:

nja... skärmen är för liten (MacBook 13") för att ha en stor tydlig docka tycker jag... man jag ska fundera på det

Du kan ju ha den på sidan istället för längst ner. För Yotube, iTunes och Spotify så behöver man ju mer höjd än bredd på skärmen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-02-04 19:54
Ursprungligen av Bosen:

egentligen löste det tipset väldigt mycket..... Tack!

nu vill jag bara föröka låsa programmen så dom inte går att förminska eller stänga..... någon lösning på det??

Om man får bort Kommando-Q så borde det inte gå att stänga program:
Prevent accidental quits from Apple's X11 - Mac OS X Hints

Det är enklare (för icke-mac-människor, och icke-dator-människor överlag) att dissa spaces och istället köra med en stor och tydlig docka med så lite prylar i som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 19:49

Tänker högt här nu, kan tänkas att det finns problem med denna lösningen men här är den. Kan du inte ställa in så att skärmsläckaren går på efter en minut, och sedan kryssa i rutan som kräver lösenord för att få bort den?

Resultatet blir ju att bara den som har lösenordet kan göra ändringar på datorn under festen.

Senast redigerat 2010-02-04 20:08
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-02-04 19:58

Denna kan ta bort minimera knappen, men funkar inte i 10.6:
[unsanity] WindowShade X - Collapse, Minimize-In-Place your windows and more!

1
Bevaka tråden