Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klontillverkare hotar stämma Apple över iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst finns det likheter, men att den kinesiska klontillverkaren Shenzhen Great Loong Brother skulle ha framgångar i en eventuell stämning mot Apple vete katten. Men nu börjar kineserna med sitt vapenskrammel, och hävdar att deras tablet-dator, P-P-P88 (som lanserades före iPad) fått stå som förebild till Apples nya surfplatta och givetvis är de inte helt glada över det.

Läs mer här.

Fniss?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 14:38

Företag kommer alltid ge sig på Apple, eftersom de får sjukt mycket reklam för det. Vem hade hört talas om P-P-P88 innan det här, t.ex.?

  • Oregistrerad
  • 2010-02-01 22:40

Om den sk. kopian faktiskt var lik en ipad så skulle jag väl tycka det fanns något men den är ju ful som stryk, dessutom använder den ju aluminiumram, precis som iphone gör och den kom väl en sådär 4 år före den där leksaken.

Ursprungligen av studiox:

Om den sk. kopian faktiskt var lik en ipad så skulle jag väl tycka det fanns något men den är ju ful som stryk, dessutom använder den ju aluminiumram, precis som iphone gör och den kom väl en sådär 4 år före den där leksaken.

Leksak ? Skulle aldrig låta mina barn leka med en sådan! De kan ju bli störda!

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-03 10:40

Apple lär ju kunna hävda att det kinesiska företaget i sin tur har kopierat iPhone-designen..

1
Bevaka tråden