dåligt köp? - Imac 21,5" 9400M

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falun
  • 2010-02-01 10:46

Alla verkar köpa 27" och de som skriver att de köpt 21,5" har valt ATI kortet till. Men vad duger budget varianten av 21,5" till? Vilken är den tänkta målgruppen?

Är inne på att kanske köpa mig en budgetmodell men är osäker på om jag kommer att bli besviken. Har haft en iBook 12" som jag var jättenöjd med och sitter nu på en dell 1525 som jag är ganska missnöjd med. När jag tänker att jag ska gå från 15" till 21,5" känns iMacen JÄTTESTORT men så är det ju det dära med grafikkortet .. Jag spelar spel på xboxen och använder datorn till att tanka/ titta på film, surfa, programmera och lyssna på musik..

varför ska jag INTE köpa budget och spara ihop till en dyrare? tell me..

NEJ.
köp den billigaste och ha alla filmer och musik där.
sen är det ju så att det är 5000kr mellan 21" och 27". för dom pengarna köper du en apple tv och har den till att kolla film på.
att arbeta på datorn kanske inte går att så bra på en 21" men då är det kanske bara att köpa en till extern skärm vid behov.

imac 27" har ju haft problem med skärmen.

Ursprungligen av kalle94:

NEJ.
.
att arbeta på datorn kanske inte går att så bra på en 21" men då är det kanske bara att köpa en till extern skärm vid behov.

imac 27" har ju haft problem med skärmen.

Beror väl lite på vad man arbetar med. Kan berätta att jag själv beslutat att jag ska ha 21.5" med Radeon. Storleken på skärmen känns perfekt för mig då jag ska sitta o skriva. Jag väljer radeon-kortet för att jag spelar en del o gärna vill kunna testa lite spel i windoze. Min enda undran är egentligen, om du ursäktar att jag lånar/utvecklar tråden lite(?), om det är värt att satsa pengar på att välja 3.33processorn istället för 3.06?

Precis den datorn jag har. Det är inget fel på 9400M-grafiken. Om du spelar spel kanske du får dubbla prestandan med Radeon-kortet, men det du radar upp kräver ju ingen grafikprestanda över huvud taget.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-01 21:59

9400M grafikkortet sitter väl i de flesta MB/MBP och Mini. Det räcker mer än väl till vanliga behov.
Köp till lite extra minne till burken istället...

De enda tillfällen du behöver osedvanligt mycket kraft ur ett grafikkort i en MAc är om du skall spela FPS-spel (kuta-skjuta-spel).

Gör du inte det så är det lugnt.

tror jag har ett 9400 i min som jag kan ställa i två lägen, tror jag använt det "häftiga läget" i en kvart för att testa att det funkade.

Kör man vanlig surf, film, och kontorsarbete behöver du inte ens lägga namnet till ditt grafikkort på minnet.

• Medlem
  • Falun
  • 2010-02-02 01:33

Ok det lutar åt budgetmodellen ..

Är det dumt att köpa en c2d processor nu? Är den på väg ut nu iom i5 och i7? Gör jag bäst i att vänta på en budgetmodell med nyare processor? .. jag har inte bråttom med mitt köp ..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-02 06:15

Jag funderar också på en sådan, för då kan jag kanske trots att jag inte riktigt tror att jag har så mycket använding för den köpa den billigaste iPaden när den kommer utan att spräcka min dator/pryl budget

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-02 06:22

Jag var i samma situation som du och köpte den billigaste du kommer att bli nöjd det är en snabb dator och 21,5 är STORT den känns bara liten i affären bredvid 27"

1
Bevaka tråden