Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filhämtning i safari funkar inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-30 16:58

Har problem att varje gång jag ska hämta någon fil i safari eller firefox så öppnas filen i ett nytt fönster och sedan händer det ingenting.

Har alltid fungerat innan men nu funkar det inte längre.

Filen jag försöker hämta nu är logitech mouseserver

Logitech Touch Mouse Server

har ochså provat andra liknande länkar men det fungerar inte ändå.

Datorn är en MacBook Pro Unibody (Mitten 2009 års modell)

Bild 1 : Så här ser länken ut och jag kan inte ta spara i hämtade filer med hjälp av högerklick.

Bild 2 :så här blir det efter jag klickar på den och det blir så med alla nedladdningslänkar nu.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-30 18:02

Prova med att tömma cache först, fungerar inte det så återställ safari. Du gör det under menyn "Safari".

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-30 20:48
Ursprungligen av MatsOlov:

Prova med att tömma cache först, fungerar inte det så återställ safari. Du gör det under menyn "Safari".

Har provat att tömma både cache och göra en återställning men inget av det hjälper blir fortfarande likadant när jag försöker öppna nedladdningslänkar.

Men tack för tipset jag är rätt ny på mac och detta är det första problemet jag har som jag inte hittar hjälp för men förhoppningsvis är det någon som har ett tips som hjälper

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-01-30 20:58

Ett annat trick är att ctrl + klicka på länken och välj "Hämta länkad fil".

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-30 21:01
Ursprungligen av onnyt:

Ett annat trick är att ctrl + klicka på länken och välj "Hämta länkad fil".

detta funkar inte på vissa länkar då ctrl + länkklick = högerklick

men hittade felet nu kollade igenom alla insticksfiler i safari och hittade en som inte var riktigt som den ska och inget jag velat installera så vet inte om jag fått den när jag installerat något annat eller om jag bara varit dålig på att kolla vad jag installerat hehe
tog bort den och nu funkar det och tack för tipsen.

Har du installerat någon speciell plug-in eller input manager nyligen? Sitter med en nyinstallerad os x och senaste safari och det är inga problem för mig och ladda ner.

Får du samma problem på andra sidor? Vilka i så fall?

Ursprungligen av onnyt:

Ett annat trick är att ctrl + klicka på länken och välj "Hämta länkad fil".

Hjälper inte, eftersom knappen Download Software är länkad till ett javascript.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-30 21:04

Intressant att få veta vilken, om någon fler får samma problem som du.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-02 16:28
Ursprungligen av MatsOlov:

Intressant att få veta vilken, om någon fler får samma problem som du.

Filen jag hittade var i safari bland insticksfilerna under hjälpmenyn och filen hette
"Speeddownload" så fort jag letade upp den på datorn och tog bort denna fil fungerade allt utmärkt
Skönt för det var ett par program jag kunde inte installera som jag behöver tex. "bankid (e-legitimation)" så jag har fått låna min systers windows dator för dom ärendena och snacka om att hon strödde salt i såret när jag sa att jag inte kunde ladda ner bankid på min mac

Men efter lite google sökningar så hittade jag speeddownload och det ska ju tydligen vara ett bra program för macen till att ladda ner filer men det tycker jag inte det verkade som och jag klarar mig alldeles utmärkt med den inbyggda filhanteraren.

Och hur filen tagit sig in på macen har jag inte en aning om men förmodligen har jag varit lite snabb o klicka på någon fil någonstans.

1
Bevaka tråden