Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SL läser och skriver till hårddisken konstant?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör en MB Pro med 160GB hdd. Nyligen (typ 30 min sen) så lyckades jag fylla hela hårddisken och var tvungen att rensa bort lite gammalt grejs. Nu märker jag dock att SL hela tiden läser och skriver till hårddisken. ca 12MB/s i läser och skriver den? Samtidigt så minskar min lediga diskyta från ca 10GB till 5GB.
Antar att det är nån typ utav "defrag" som körs men är bara lite nyfiken på vad. Någon som kan ge ett mer exakt svar?
(Har just nu bara 1.43GB ledigt på min hdd när jag slutar skriva detta inlägg)

  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-01-30 03:40

Jag kan inte säga vad som sker med hårddisken, men jag installerade Clean My Mac och fick igen 10 GB utrymme. MacPaw - the right Paw you were looking for.

Skulle gissa att det är loggfiler. det kostar att ha snabba sökfunktioner för alla filer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-30 23:05

Du är en del av molnet. SL sparar sina data i molnet. Just nu får du hela storstockholms tåg-, buss-, och båttidtabell på din hårddisk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-30 23:09

Sorry, ;), det tog bara lite tid innan jag fattade vad du menade med SL (MacOS X 10.6), och kopplade till något helt annat. Dessvärre har jag ingen bättre förklaring till vad som händer på din dator.

Vilka processer/program verkar det vara som jobbar, kolla i Aktivitetskontroll.

Bifogar två filer skärmdumpar från aktivitetskontrollen. Vet inte vad det skulle kunna vara av de där.

pichia: Tog ett tag innan jag fatta vad du skrev också Blev lättare när jag läste ditt andra inlägg söndagmorgon....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-31 09:50

Klicka i att aktivitetskontrollen ska visa "Alla processer" och inte bara "Mina processer".

Google Chrome Helper verkar jobba med något. Vad händer om du stänger av Chrome?

ok. ska kika på alla processer nästa gång det händer. För tillfället skriver den inte mer till hdd:n och jag kör fortfarande fortfarande Google Chrome. Jag har frigjort lite mer utrymme på hdd:n för att se om det ändrar saker också.

1
Bevaka tråden