Time Capsule -Problem att använda som Hårddisk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har installerat time Capsule och den fungerar utmärkt som automatisk Backup och trådlös router. Problemet som jag har är att jag inte får den att fungera som en extern hårddisk

Under Finder så hittar jag Capsule under delat men jag kan inte dra/droppa dokument på Capsulen.

Vad jag vill göra är att använda den som en se
rver hårddisk så att jag kan spara/lägga mitt arbete direkt mot den när jag är hemma.
Har även förstått att man kan använda den som en server och hämta/lämna information på Capsule via nätet, men då behöver man mobileme. Detta är inte aktuellt utan hemma på mitt egna nätverk vill jag använda den som extern hårddisk.

Någon som har förslag på hur jag skall få det att fungera.

Du kan inte släppa filer på själva time-capsule-ikonen i sidofältet. Däremot funkar om du först klickar på ikonen för att ansluta/montera och sedan kan öppna volymen/volymerna som dyker upp i själva finderfönstret. Först då ser kaspelns filsystem i finder och det går att dra och släppa, skapa mappar etc.

För snabb åtkomst kan du lägga enskilda mappar t.ex. sidofältet (Finder). Till dessa går det att dra och släppa som vanligt.

1
Bevaka tråden