Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Danska priser på iPad

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Priser i danska kronor på Humac.

Vælg model:

iPad 16 GB (kr. 3.499)
Forudbestil

iPad 32 GB (kr. 4.399)
Forudbestil

iPad 64 GB (kr. 4.999)
Forudbestil

iPad 3G 16 GB (kr. 4.499)
Forudbestil

iPad 3G 32 GB (kr. 5.199)
Forudbestil

iPad 3G 64 GB (kr. 5.899)
Forudbestil

Ex moms, antar jag.

Edit: nej fan, danska är värda mer. 1,37 just nu. :/

Nej, inkl dansk moms

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-01-29 16:05

Nu har iPads förstasida i alla fall flyttat in på apples svenska sida Dock är pris-sidan fortfarande i dollar

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-01-29 17:04

Jag gissar på att priserna kommer att vara likvärdiga i Sverige. Dvs 4995:-för instegsmodellen till 6995:- för 64GiB-modellen. En dollar brukar som bekant vara värd 10 SEK.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag gissar på att priserna kommer att vara likvärdiga i Sverige. Dvs 4995:-för instegsmodellen till 6995:- för 64GiB-modellen. En dollar brukar som bekant vara värd 10 SEK.

Med den prissättningen känns det som att de missar målet litegrann, ifall det skall vara en konkurrent till netbook-floden i någon mening så är det på tok för högt pris. Nu vet jag att Apple inte vill ta det ordet i sin mun när det gäller iPaden men det underliggande syftet borde ju i viss mån att vara ett vettigt alternativ till en sådan. Hoppas att de räknar om dollarkursen innan prissättningen i Sverige.

Ursprungligen av monkey_man:

Med den prissättningen känns det som att de missar målet litegrann, ifall det skall vara en konkurrent till netbook-floden i någon mening så är det på tok för högt pris. Nu vet jag att Apple inte vill ta det ordet i sin mun när det gäller iPaden men det underliggande syftet borde ju i viss mån att vara ett vettigt alternativ till en sådan. Hoppas att de räknar om dollarkursen innan prissättningen i Sverige.

Sen när har Apple tagit hänsyn till prissättningen hos konkurrensen?

Apple har länge kört stenhårt på 1 USD = 10 SEK, dels av valutasäkringsskäl, men också för momsen som många glömmer bort. Räkna med att iPaden kommer att börja på 5 flak (4995) så blir du inte besviken. Jag gissar att de flesta kommer att köpa den ändå, på samma sätt som folk köper iPhone trots att den är riktigt dyr. Kostnad är ett relativt begrepp, som inte har med krona mot funktion att göra - utan krona mot upplevelse. Varför kostar Audi dubbelt så mycket som Skoda?

Ursprungligen av William WM:

Sen när har Apple tagit hänsyn till prissättningen hos konkurrensen?

Apple har länge kört stenhårt på 1 USD = 10 SEK, dels av valutasäkringsskäl, men också för momsen som många glömmer bort. Räkna med att iPaden kommer att börja på 5 flak (4995) så blir du inte besviken. Jag gissar att de flesta kommer att köpa den ändå, på samma sätt som folk köper iPhone trots att den är riktigt dyr. Kostnad är ett relativt begrepp, som inte har med krona mot funktion att göra - utan krona mot upplevelse. Varför kostar Audi dubbelt så mycket som Skoda?

Jo innerst inne vet jag allt det där men jag hade hoppats på att de skulle ha lite mer "skänka bort" priser för en gångs skull. Dessutom vill min flickvän köpa den och därför blir jag direkt jävig när det kommer till prislappen, är den för dyr köper hon den inte och det innebär att jag inte får leka med den.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-30 21:27
Ursprungligen av monkey_man:

Dessutom vill min flickvän köpa den och därför blir jag direkt jävig när det kommer till prislappen, är den för dyr köper hon den inte och det innebär att jag inte får leka med den.

Varför inte köpa en själv då? Det tänker jag göra, oavsett vad andra tycker.

Ursprungligen av MatsOlov:

Varför inte köpa en själv då? Det tänker jag göra, oavsett vad andra tycker.

Jo det vore ju en tanke men det är så att jag är monetärt eftersatt då jag är student men man kan väl o andra sidan göra uppoffringar såsom bara äta nudlar en månad eller så.

Ursprungligen av William WM:

Kostnad är ett relativt begrepp, som inte har med krona mot funktion att göra - utan krona mot upplevelse.

Så sant. Riktigt vettigt sagt faktiskt.

Själv känner jag att det blir lite större hål i plånboken att hålla sig till Apples grejer, men ack vad skönt för blodtrycket

Ursprungligen av Goflorp:

Så sant. Riktigt vettigt sagt faktiskt.

Själv känner jag att det blir lite större hål i plånboken att hålla sig till Apples grejer, men ack vad skönt för blodtrycket

hmmm, apples produkter = lågt blodtryck? isf kanske man kan få det under högkostnadsskydd

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-29 17:14

TimeCapsule 2TB kostar ju 499dollar, i svenska apple store kostar samma: 4695:-

Å andra sidan kostar 64GB iPod Touch 399 dollar och i sverige 3995:- , så min gissning blir samma som Jeppe_E

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 21:40

Det finns två talesätt:

Den sista kronan ger högre kvalitet

Kvalitet är det som är kvar när priset är glömt.

Finns det någon uppgift om när priserna på iPaden i Sverige släpps?

Ursprungligen av monkey_man:

Finns det någon uppgift om när priserna på iPaden i Sverige släpps?

Kollar man på övriga produkter så finns ett visst mönster. Ta priset i dollar och lägg till en femma efteråt så får du priset i kronor. iPad wifi kostar 499 dollar, vilket ger 499+5 alltså 4995 kr. Kolla på Applestore i USA och jämför med priserna i Sverige så ser det ut ungefär så.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-02-02 21:11

såhär står de på apples hemsida iaf:

Wi-Fi-modeller levereras i slutet av mars.
3G-modeller levereras i april.
Svenska priser meddelas senare.

så jag antar att de snart kommer svenska priser.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-02-03 14:37
1
Bevaka tråden