Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterifel?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-01-26 14:09

Tjena 99!

Någon som har en aning om varför OSX bråkar med mig?

Märkte detta igår av en slump:
http://dl.dropbox.com/u/688266/batteri.png
Notera "kontrollera batteriet!" i Profiler.

Coconut battery verkar ju tycka att mitt batteri är hyfsat bra?

OBS, batteriet är ej full-laddat när jag tog bilden.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-01-26 18:05

OS X ser att du har 74% kvar av ursprunglig kapacitet och flaggar för att batteriet behöver kollas.
Coconut kanske också kommer att flagga, men vid en lägre nivå?

Dags att motionera batteriet ?

Apple Portables: Calibrating your computer's battery for best performance

  • Medlem
  • Säffle
  • 2010-01-26 21:28

Har haft samma meddelande i min en längre tid. När jag kom ihåg och kolla hur det ser ut härom dagen så var det ok igen.
Nu står det "batteriet laddat" Har alltså löst sig av sig själv. Vet inte att jag gjort något. När jag först fick se det så testade jag ALLT men det var samma meddelande ändå. Men nu ok alltså.

Samma för mig meddelande om att kontrollera batteriet som försvann efter lite batterimotion men kom tillbaka kort efter och har nu permanentat sig, ska man bry sig?

Kontrollera batteriet: Batteriet fungerar inte normalt trots att det kanske inte märks och det kan fortfarande laddas upp som det brukar. Låt ett auktoriserat Apple-serviceställe (AASP) kontrollera datorn. Du kan fortsätta att använda datorn innan du fått den kontrollerad, utan att den tar skada.

Låter dyrt.

Ska jag bara strunta i meddelandet om att Kontrollera batteriet och köra på tills batteriet lägger av, eller finns det någon mening med att lämna in datorn, (batteriet har laddat 100 ggr och har en hälsa runt 50%.)
Känns som en skrämselgrejj...KONTROLLERA HOS AUKTORISERAD....

Kontrollera batteriet: Batteriet fungerar inte normalt trots att det kanske inte märks och det kan fortfarande laddas upp som det brukar. Låt ett auktoriserat Apple-serviceställe (AASP) kontrollera datorn. Du kan fortsätta att använda datorn innan du fått den kontrollerad, utan att den tar skada.

Jag körde mitt batteri hela vägen i graven utan att skada datorn så det skall inte vara någon fara.

Däremot kan det vara ide att gå in med den. Jag tog in mitt batteri som hade gått 120 cykler och hade en hälsa på 30%. De i genius baren sa att batteriet skall hålla 80% efter 300 cykler annars är något fel. Så han tog fram ett nytt batteri och stoppade i det direkt, gratis!

1
Bevaka tråden