Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra MacOS-partitionen från WIndows på MacBook...!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Nybliven MacBook Pro-ägare och det är min första Mac på över 10 år. Jag kör idag två partitioner; en för W7 och en för Mac OS X. Jag kör W7 via Boot Camp - funkar hur fiiint som helst. När jag är i Mac OS så kan jag i VM Ware köra min BC-partition virtuellt vilket är mycket trevligt. Men om jag kör W7 så skulle det vara trevligt att köra sin Mac OS-partition virtuellt - precis på samma sätt - fast tvärtom...:confused:

Någon som vet om detta går att göra?
Om, hur?

Hoppas ni förstår vad jag menar...

Tack på förhand,
Fredrik

Apple vill inte att man kör OS X i en virtuell maskin och har stoppat den möjligheten. De tjänar ju sina pengar på hårdvaran...

Det går att göra, men kräver an massa jobb. Sök på Jas Microsoft OS X.

Ursprungligen av Macce65:

Apple vill inte att man kör OS X i en virtuell maskin och har stoppat den möjligheten. De tjänar ju sina pengar på hårdvaran...

Det går att göra, men kräver an massa jobb. Sök på Jas Microsoft OS X.

Jo, den begränsningen känner jag till. Dock tänkte jag att det kanske är annorlunda om man vill köra Mac OS X virtuellt i Windows, men på deras egen hårdvara - i detta fall en MacBook Pro.

Men det får bli till att hybernatea och gå in i Mac OS X-partitionen när jag behöver...

Tack för svaret.

MVH
Fredrik

Hittade just hur man kör OS X i VMware under Windows 7 :

Run Snow Leopard in a Virtual Machine in Windows - Snow leopard - Lifehacker

Eftersom licensregler säger att OS X bara får köras på Apple-märkt hårdvara, så måste ju denna metod vara ok i ditt fall...

Senast redigerat 2010-01-28 13:32
1
Bevaka tråden