Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine gör dubbel backup av mitt system

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder mig av den senaste versionen av Time Capsule, 1 TB för backup av min MacBook Pro 13", Snow Leopard.

Just nu har jag ett irriterande problem.
Time Machine har fungerat perfekt fram till en omstart av min Time Capsule i förmiddags.
Nu envisas Time Machine med att göra en helt ny komplett backup på 273 GB trots att senaste kompletta backup var idag kl 10.06

Hur får jag TM att fungera korrekt igen?

(Har gjort omstart av dator, TM, TC mm)

Ändra inställningarna i time c. hur ofta du vill ha
backuperna gjorda!?

Det passar mig utmärkt att ha backuperna gjorda varje timme som det är i nuläget.
Men jag vill inte ha två stycken likadana backuper à 273 GB.

Känns onödigt att det ska ta upp en massa extra plats med en likadan extra backup.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Det passar mig utmärkt att ha backuperna gjorda varje timme som det är i nuläget.

Om den nu fick lite hicka, och fick för sig att göra en ny full-backup pga omstarten - en engångsgrej - så är det väl bara att radera den gamla full-backupen när den nya är klar?

Eller är det så att den försöker göra ny full-backup varje timme? I så fall är det ju ett större problem.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om den nu fick lite hicka, och fick för sig att göra en ny full-backup pga omstarten - en engångsgrej - så är det väl bara att radera den gamla full-backupen när den nya är klar?

Eller är det så att den försöker göra ny full-backup varje timme? I så fall är det ju ett större problem.

Det var en "engångshicka".
Men det störiga med det hela är att som jag ser det är en stor fördel med TM att kunna gå tillbaka till olika versioner av filer. Det mister på sätt och vis sin poäng ifall man raderar gamla backuper.

Nu fick jag dock ordning på det efter mycket fix fram och tillbaka.
Det som löste det var till slut en reparation av skivbehörigheter.

1
Bevaka tråden