Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker en fakturamall till iOrdning

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-01-17 20:12

Hej!

Gillar den medföljande mallen skarpt men har inget behov av inköpsorder och artikelnummer osv. Den medföljande mallen ska gå att redigera till viss del i mallhanteraren men rubrikerna står kvar osv. Är det någon som har snickrat ihop en trevlig fakturamall liknande den medföljande tar jag tacksamt gärna del av den!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-01-17 20:38

Då är vi två.......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-17 22:43

12345

Senast redigerat 2010-01-17 23:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-17 23:25

Tömd på text

Här har du samma mall tömd på text så att du kan montera den text du behöver. Kanske kan vara till hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2010-01-18 19:09

Tack! Nu återstår bara att lära sig hantera typsnitten för fälten.. om jag lägger till ett nytt fält och väljer ett annat typsnitt händer ingenting och fältet står fortfarande som lucida 12px. Någon som har koll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-14 00:41

Håller på att testa iOrdning just nu och tänkte köpa det om jag får ordning på allt. Det enda som återstår just nu är att mallen som jag modifierat blir något suddigare än originalet när jag sparar den.

Jag använder Photoshop för att redigera och spara ner mallen (som jag baserar på originalmallen, så pdfen jag öppnar i Photoshop är inte "suddig". Jag har testat alla inställningar jag kan komma på i Photoshop för att den inte ska bli "suddig" när jag sparar den men lyckas inte.

Finns det tips på något annat program för att modifiera pdfen eller vad kör ni med för inställningar när ni sparar mallen om ni använder Photoshop?

  • Medlem
  • 2013-08-22 09:18

Vet inte om detta fortfarande är intressant, men jag är grafiker/webbdesigner och har själv gjort ett par mallar som är mer anpassade för oss småföretagare. Om intresset finns funderar jag på att starta en hemsida som distribuerar mina mallar till de som vill ha dem. Man kan även beställa unika mallar om så önskas.

Hör av er om ni är intresserade!

Min senaste mall:

Ursprungligen av nedge:

Vet inte om detta fortfarande är intressant, men jag är grafiker/webbdesigner och har själv gjort ett par mallar som är mer anpassade för oss småföretagare. Om intresset finns funderar jag på att starta en hemsida som distribuerar mina mallar till de som vill ha dem. Man kan även beställa unika mallar om så önskas.

Hör av er om ni är intresserade!

Min senaste mall:

Vet någon om man kan importera en egen mall (gjord i Word) i programmet iOrdning?

  • Medlem
  • 2013-08-24 00:17

Absolut!

Ursprungligen av JennyLz:

Vet någon om man kan importera en egen mall (gjord i Word) i programmet iOrdning?

Det kan du absolut göra, men du måste gå via mallredigeraren där du lägger till fälten som fylls i av iOrdning. Exportera ditt Word-dokument som en PDF-fil, öppna Mallredigeraren, skapa ny mall och öppna PDF:en du exporterare från Word. Sen är det bara att dra ut de aktiva fälten från vänsterspalten till dät du vill att de ska dyka upp i fakturan.

Glöm inte att ta bort de "faktura-unika" fälten från Word-dokumentet innan du exporterar (t ex. "Förfallodatum: 2013-09-20" ska vara "Förfallodatum: " i Word-dokumentet. Resten läggs till när du skriver fakturan i iOrdning.).

Vid problem, maila mig gärna på [email protected]. Jag hjälper gärna till!

Jag är intresserad av din fakturamall.

Ursprungligen av nedge:

Vet inte om detta fortfarande är intressant, men jag är grafiker/webbdesigner och har själv gjort ett par mallar som är mer anpassade för oss småföretagare. Om intresset finns funderar jag på att starta en hemsida som distribuerar mina mallar till de som vill ha dem. Man kan även beställa unika mallar om så önskas.

Hör av er om ni är intresserade!

Min senaste mall:

Är ny här p 99mac och fattade fel, skickade svar på fel inlägg tidigare...
Jag mailar dej.

Tusen tack! Inlägget är raderat.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Man kan radera inlägg. Klicka på "Ändra", och sedan "Radera inlägg".

1
Bevaka tråden