Apple Cinema Display på en PC?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-07 14:25

Någon som använder en Cinema Display på en PC? Jag vet att det är möjligt med ADC -> DVI-adapter, men inte hur bra det fungerar.

• Oregistrerad
  • 2003-08-07 15:16

Det fungerar så till vida att Windows XP ser den faktiska upplösningen som skärmen rapporterar på DVI:n och att skärmkortet försöker att hitta en upplösning som stämmer. Gör den inte det blir det en svart bård runt skärmytan eller en "luddig" skärmbild.

Jag har sålt en Cinema Display HD till en pryltokig PC-gubbe och den fungerade kanon med det nVidia Ti4600-kortet som satt i burken.
Det verkar alltså som om det beror på skärmkortet och dess drivrutiner om skärmen skall fungerar eller inte. Om jag inte missminner mig fanns det en drivrutin till Windows 98 som kunde ställa skärmupplösning steglöst.

• Medlem
  • 2003-08-07 15:22

Tackar för snabbt svar. Jag tror också att det hänger mycket på grafik-kortet. Vet du om en ADC-DVI-adapter fungerar på alla sorters DVI?

• Oregistrerad
  • 2003-08-07 18:18

Jag har en liten minnesbild av att ha läst att balans/ljuskontroller inte kunde ställas in när skärmen är kopplad till pc eller i Mac OS 9. Är det någon som kan ställa klarhet i detta? Själv så har jag ingen Cinema Display.

Uppdatering: Enligt inlägg på Apple Discussions så fungerar det att ställa in genom XP bildskärmsegenskaper MEN detta beror på vilket grafikkort du har.

Se: http://discussions.info.apple.com/WebX?128@130.uQUgaX9icTD.12@.3bbf7095

Senast redigerat 2003-08-07 18:35
  • Medlem
  • 2003-08-07 18:38

Det stämmer. Vissa nVidia-kort har mjukvarubaserade inställningar för brightness, contrast, gamma etc...

Synd på en sån fin skärm

1
Bevaka tråden