Mail eller Thunderbird? Hjälp att välja önskas

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Startar en ny tråd eftersom vad jag kan se är de tidigare som behandlar detta 2 år eller äldre och det kanske har hänt något under dessa år

Nu har jag äntligen börjat uppgradera till Leopard och i samband med det tänker jag försöka leva utan MS Office och därmed inte heller Entourage som jag använt "i alla tider"

Jag har ägnat en hel del tid att läsa om Mail och Thundermail som jag ser som alternativ. Har satt upp båda för att kolla och inte funnit så stora skillnader vad gäller användande - båda känns lite "konstiga" men det är nog något jag kommer att vänja vid mig med tiden.

Vad är då viktigast för mig?
Minimalt med problem att skicka och ta emot meddelande och bilagor till/från Windowsanvändare
Kunna synka med Dropbox och symbolic links mellan datorer
Stabilt

Vad jag kan förstå kan båda importera den post jag har i Entourage utan problem, eller är någon bättre än den andra på detta?

Inte möjligt i något av dem, eller?
Har inte hittat möjligheten att ha olika användare - dvs inte alla konto tillsammans utan att kunna skifta mellan olika användare som har olika epostadresser. Detta eftersom jag även sköter korr för en förening och det skulle vara skönt att slippa ha all den posten bland min egen. Tyvärr har både de och jag flera adresser så "Visa post från ett konto" räcker inte. Men det kanske kan fixas med regler. Eller har någon av dem denna möjlighet?

Någon som kan hjälpa mig i valet och kvalet?
Eller tillföra någon bättre epostklient?

Jag har flera konton i Mail, du får det i egna inkorgar och egna skickat mappar osv. Rätt avsändare (email konto) väljs autmatiskt.

1
Bevaka tråden