Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör som Apple - hjälp jordbävningens offer i Haiti!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple brukar vara generösa med att ge utrymme för olika välgörenhetsaktioner när så krävs. Apple har nu via amerikanska iTunes öppnat upp för sina kunder att skänka pengar till amerikanska Röda Korset.

Svenska iTunes har i skrivande stund ingen motsvarighet så den som vill kan skänka pengar här istället!

Bra! Så hemskt att jag nyligen var där, och så ser man detta, självklart har jag skänt pengar. Tråkigt dock att hjälpen inte kommer fram eftersom flygplatsen och hamnen inte har kapacitet, och är skadade efter jordbävningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-15 16:33
Ursprungligen av Patrik D:

Bra! Så hemskt att jag nyligen var där, och så ser man detta, självklart har jag skänt pengar. Tråkigt dock att hjälpen inte kommer fram eftersom flygplatsen och hamnen inte har kapacitet, och är skadade efter jordbävningen.

Fyfan vad bra. Skulle vilja veta hur mycket Apple skänker själva. Kan tänka mig att det är en betydande summa.

Svenska iTunes har nu öppnat upp för katastrofhjälp i sek. Hoppas verkligen att Apple och alla andra corporationer avsätter betydliga summor.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-01-15 21:54
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Svenska iTunes har nu öppnat upp för katastrofhjälp i sek. Hoppas verkligen att Apple och alla andra corporationer avsätter betydliga summor.

ja nu är det verkligen lätt att skänka en slant, smidigt och snabbt samt att man vet vart pengarna går så det är bara att hänga på för er som som kan avvara något till våra medmänniskor på Haiti.

Ja, det var fint. Även jag har donerat nu.

Hello,

We are up and running the Haiti promotion now. Tell your Mac and non-Mac friends. Spread the word!

Cocktail - Overview
Maintain - Blog

Regards,

Kristofer Szymanski
Maintain

Detta var ett mycket bra sätt att kunna skänka pengar, enklare än ett SMS till och med. Nu har även jag donerat en slant.

Apple har byggt upp ett system där det är busenkelt att köpa och att då kunna använda det till att låta folk skänka pengar (oavkortat dessutom) är ett hedersamt initiativ.

Och här är ytterligare ett sätt att skänka pengar:

Indie+Relief

Spanska iTunes öppnade upp för katastrofhjälp i måndags. Bra initiativ!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-20 16:42

Jag har ett annat förslag till Apple: istället för att låta Apples anställdas 3 månader gamla datorer gå till avfallskvarnen kan de skänka en hög av dessa till infrastrukturen i landet!

1
Bevaka tråden