Min älskade MPB 15" är hel igen!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I födelsedagspresent i år gav mig min 6 månader gamla MBP 15" ett s.k. "Prohibitory sign" vid uppstart. Till råga på allt inföll min födelsedag i år, såsom alla 35 föregående åren den 1 januari. Efter mycket mekande insåg jag slutligen att det fanns bara en sak att göra, lämna in den. Så den 7 januari stegade jag in på MacSupport i Lund, ojade mig lite och kom fram till att 500 spänn för akut-service vore billigt. Kunde de laga den samma dag erbjöd jag dem 500 spänn till. Dock skulle den tydligen skickas till Malmö. Väl där var den felmärkt och gick inte som akut. Man började i måndags. Teknikern var däremot mycket proffsig, snabb och lätt att kommunicera med. I måndags felsöktes den och delarna beställdes. Igår reparerades den och imorse kunde jag hämta den. Återställde från TimeMachine och förutom lite mackel med VMWare Fusion 3 så verkar allt fungera klockrent. Jag är så lycklig! Nu ska jag hjälpa en kollega med hans virusinfesterade PC.

Ni på MacSupport i Malmö och Lund, trots att ni klantade det med akut-grejen så gick det ändå snabbt och lätt. Jag slapp också betala akutavgiften på 500:-. Jag ska handla alla mina Apple-grejer från er i fortsättningen.

Tråden flyttad från "Hårdvara - PowerBook & MacBook Pro" till "Köpa & äga - Garantier & service" där den passar bättre.

/Mod

Smolk i bägaren

När jag hämtade ut min älskling från verkstaden passade jag på att köpa ett AppleCare-paket till datorn. Den var ju köpt in juni 2009 som demokörd och enligt säljaren på MacSupport så skulle det att den var demokörd inte påverka garantier eller något annat för den delen. Det var bara att jag fick lite rabatt för att den var demokörd.
Döm om min förvåning när Apple säger nix-pix till min begäran om att registrera mitt AppleCare paket som jag betalat 3495,00 för med hänvisning till att jag köpt den som demo/open box. De har dock inte behagat berätta för mig vad de anser vara mitt ursprungliga inköpsdatum. Har nu satt folket på MacSupport att lösa mitt dilemma och hoppas att jag får en lösning på det.

1
Bevaka tråden