Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill inte ha hjälpfönstret överst

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så trött på att ha hjälpfönstret överst! Det funkar INTE med hur jag jobbar med datorn. Finns det något knep för att få det som ett vanligt program/fönster som kan ligga bakom andra fönster?

Jag tror dessvärre inte det. Ett sätt som kanske kan göra det lite smidigare att hantera den bristen är om du lägger hjälpfönstret i en egen "space" (med funktionen "spaces")

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-13 10:16

Man kan ju "minimera" fönstret också så det åker ner i dockan.

Måste säga att det är korkat som det funkar, förstår inte hur Apple har tänkt i detta fall.
Nu talar inte Butterfly om ifall det gäller 10.5 eller 10.6. För 10.5 finns en lösning där man får hjälpen att vara i ett normalt fönster istället för att altid ligga överst.

Antagligen är det tänkt att man ska använda hjälpfönstret och följa instruktioner. Men man vill inte att fönstret ska försvinna ner under ett annat när man byter, så därför är det flytande.

Hmm, men på min MacBook får jag inte plats med instruktioner och programmet samtidigt. Men visst på med en 30" + 23" funkar det utmärkt...

Precis! Dumhet! Kör Snow Leopard och hjälprutan hänger med i varenda space. Driver mig till vansinne..

1
Bevaka tråden