Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Windows 7 från USB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt att installera windows 7 på en mbp utan optisk enhet utan att lyckas.

Jag har inte längre kvar windows eftersom jag ville göra partitionen större men har en mb med win 7 på som jag formaterar usbn i eftersom det inte funkar att göra windows installations skivor i skivverktyg. Jag har försökt att formatera usbn både med det officiella verktyget för .iso till usb och med den metod som rekommenderas i de guider för hur man installerar win7 på mac med usb (Tips: How to boot/install Windows 7/Vista from USB Flash/Hard Drive | Dotnetwizard.net | MyDNW.com). Jag lyckas formatera usb så att windows tror att det är en installations dvd så det verkar funka med formateringen men när jag startar om datorn så hittar den inte usbn som startskiva. Jag har prövat med både ntfs och fat som filsystem och gjort om det ett antal gånger. Jag har även installerat rEFIt men den kommer inte upp där heller.
Finns det någon bättre metod eller vet någon vad som kan vara fel?

Kan din dator boota från usb?
Ett snabbt sätt att kolla om detta är valbart i systeminst. då datorn startar.
Finns inte drivrutinerna för att boota med usb, så tror inte jag att det ens kan fungera...

Kan inte någon med en PC eller Toast göra en "avbild" åt dig ist.?

Hur stor är install.wim som du hittar i sources mappen på ditt usb minne (skall vara mellan 2-5Gb)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-11 10:07

om din orginalskiva från microsoft inte går att boota ifrån tycker jag absolut du ska lämna tillbaka den

Är Apple på väg att ordna så att man kan installera Windows 7 via USB? Hittills är alternativet "Create a Windows 7 install disk" inte möjligt att markera, men det verkar ge ett tecken på någonting. Eller fungerar detta nu, men att det inte går att välja på grund av hårdvara eller annan orsak? Se bild nedan!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-11-07 14:34

Har inte lyckats installera vare sig ubuntu eller windows via USB på min macbook, man kan välja den när man håller nere alt under uppstart, men sen går det inte så mycket längre.
Skiva verkar vara enda alternativet, åtminstone på vissa macar.

1
Bevaka tråden