Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Squeezebox duet vill inte ansluta

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har problem med att få min squeezebox duet att samarbeta med min nya Mac Pro (snow leopard ver. 10.6.2 som operativsystem).
Eftersom jag ansluter till internet med 3G-usbmodem kopplar jag in squeezeboxen direkt till mac:ens ethernetanslutning (alltså ej via någon router eller switch). Jag gjorde likadant på min gamla PC med windows XP och det fungerade utan problem (bortsett från lite installationskrångel de första dagarna).

Men nu fungerar det inte. Jag kan välja spelare, men när jag ska välja anslutning med controllern och väljer "ethernet" får jag felmeddelandet "Det gick inte att ansluta Squeezebox till Ethernet-nätverket".

Logitech:s support kan inte ens garantera att det ska fungera överhuvudtaget då de informerade mig om att datorer som ansluter till internet via 3G-modem inte alltid fungerar tillsammans med squeezebox. De nämnde något om att min 3G-operatör eventuellt kan behöva öppna vissa portar. Detta tycker jag framstår som väldigt märkligt eftersom samma typ av konfiguration fungerade utan problem på min PC.

I övrigt är min brandvägg avstängd så problemet bör inte ligga där.

Tar tacksamt emot alla tips på hur jag skulle kunna lösa problemet!

En första fråga, har du ställt in och dela din internetanslutning på din macpro? Det gör du under delning i Systeminställningar.

Vilka förändringar jag än väljer att göra under delning i systeminställningar så bevaras de inte. När jag går in i delning efter gjorda förändringar ser allt ut som det gjorde före mina förändringar (trots att jag låser hänglåset) vilket i mitt fall innebär: Internetdelning: Av
Dela anslutning via: HUAWEIMobile-Mode

Gör jag något fel? Eller kan det rent av röra sig om någon inställning i min operatörs (3) usbmodemmjukvara som förhindrar delning?
Har verkligen ingen aning...

Finns tidigare diskuterat om att dela upp mobilanslutning. Det står telenor i rubriken, men även tre diskuteras i tråden. Se om den kan hjälpa dig.
http://www.99.se/naetverk-saekerhet/245634-dela-ut-telenors-mobila-bredband-till-ps3-iphone-osv.html

Tack för länken! Har nu lyckats aktivera delning. Men jag kan fortfarande inte ansluta Squeezeboxen via ethernet. Kan det vara någon nätverksinställning som måste justeras?

1
Bevaka tråden