Drive genius problem...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 18:03

Efter att ha kört Shred-funktionen med Drive genius (startade upp från extern FW-disk) hängde sig DG och jag blev tvyngen att tvångsavsluta (alltså starta om).
Då har DG fyllt upp hela hårddisken med... ingenting!!!
Alltså disken är "full" fast den innehåller inget nytt (innan fanns 500 gig ledigt utrymme).

Vad göra?

Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 18:59

Om det inte finns någon annan info som du vill ha från hårddisken skulle jag säga att du borde formatera den på nytt, shredfunktionen har ju således funkat (till hälften) om all gammal info nu är överskriven med nollor (vilket är del 1 av shredfunktionen innan den skulle ha formaterats)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 00:04

Kan tyvärr inte formatera hela disken, behöver ha kvar det som inte shreddats. Det är min startskiva det handlar om, dessutom.
Behöver hitta ett sätt att radera "tomrummet" som nu tar plats.
Lyckades med detta tidigare en gång, med hjälp av en kunnig person.
Den gången gick lösningen via Terminal, men jag minns inte hur.

Någon som har ett svar?

Peter

Har du pratat med tillverkaren av Drive Genius? Borde vara säkrast att göra i detta fall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-12 16:51

Har snackat med tillverkaren Prosoft men dom är sega med svar.

1
Bevaka tråden