Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisering / hantering av offline files i Mac OS X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha kastat ut även min bärbara PC har jag ställts inför ytterligare ett switcher-problem:

Hur bär jag mig åt för att på ett enkelt sätt skapa en offline-mapp, dvs synkronisera en mapp på den lokala disken med innehållet i en (eller varför inte flera) mappar på min NAS? Finns (grafiskt) stöd direkt i OS:et?

Jag vill ju givetvis kunna jobba offline när jag är på resande fot och sen vips! synka upp/ner filer när jag kommer tillbaka på det lokala nätverket.

Till Windows fanns ju en hel hoper både kommersiella och gratisvarianter och man kom rätt långt med t.ex. Microsoft Sync Toy.

Vad finns för alternativ till min nya plattform (som f.ö. är Snow Leopard om det spelar någon roll)? Både freeware och kommersiella alternativ är intressanta...

Hittade en gammal tråd från 2005, men det har väl förhoppningsvis hänt en del sedan dess...
http://www.99.se/mac-os-x/74504-synkronisera-innehall-i-mapp-m-extern-hd.html

MVH

/Jonas

Jag söker också en lösning för detta. Jag sitter på alla prospekt och prislistor i original och de vill jag ha lokalt på min dator, sedan har jag en mapp på servern dit jag kopierar dessa filer så att kollegorna kan komma åt filerna. Nu måste jag kopiera manuellt varje gång jag gör en ändring.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-02-26 09:31

Jag har goda erfarenheter av ChronoSync: Mac OS X Software | ChronoSync | ChronoAgent | Econ Technologies
Testa den, tror att den även kan "känna av" att du monterar din NAS och därmed starta synkronisering av valda filer/mappar.

Lycka till!

Jag tog faktiskt mod till mig och gjorde ett arbetsflöde i Automator som gör att när jag lägger en fil i min mapp lokalt så kopieras den till servern. Vad jag med min begränsade erfarenhet av Automator inte vet är vad som kommer att hända nästa gång jag lägger in en fil i mappen men inte är uppkopplad mot servern. Kommer jag att få en massa otrevliga felmeddelanden eller kommer filen helt sonika kopieras nästa gång jag är uppkopplad, eller händer helt enkelt ingenting?

1
Bevaka tråden