Var hittar man iLife '04?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 14:00

Jag har totalrenoverat min iBook G3 men upptäckte att jag saknade iLife '04 (tror endast denna version kunde fungera med G3+Tiger). Tänkte köpa eller få programmet men det visar sig vara svårt. Kollade den här sajten 2Z691-4712-A iLife 04 Version 4.0 (CD Version), Apple Mac and iPod Accessories , men tycker att priset på cirka 60 dollar är i saftigaste laget.

Så jag skulle bli glad om ni kunde ge mig tips var jag kan skaffa mig iLife '04 (OBS jag har kollat på olika säljsidor såsom blocket, Tradera och andra) för jag behöver den programmet så min iBook (10 år gammal) kan användas igen.

Vänligen,
Johax70

iLife 06 måste väl funka på Tiger, i och med att det kom innan Leopard kom ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 20:18
Ursprungligen av marcushedenstrom:

iLife 06 måste väl funka på Tiger, i och med att det kom innan Leopard kom ut.

Är nog trögt på en G3. Var för trögt för min gamla tidiga G4.

Ursprungligen av foccus:

Är nog trögt på en G3. Var för trögt för min gamla tidiga G4.

Beror nog på vilka program man vill använda. Exvis iPhoto är ju banne mig oanvändbart i tidiga versioner (inkl '06, tycker jag). iMovie har också pendlat fram och tillbaka i tillförlitlighet/snappighet i dessa mellanversioner. Kommer dock inte ihåg vilken/vilka som var värst.

Vilka program är det du verkligen vill använda?

Eller är det mest för att skapa ett putsat och komplett museiföremål?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 22:05

Testade att installera 06 och det gick inte, så jag tror att 04 eller 05 fungerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 22:08

Kollade och det finns en uppsjö på ebay (kanske i bökigaste laget). Ingen bekant som köpte datorn för några år sedan och som har en cd att låna ut?

• Medlem
  • 2010-01-07 08:22

Två gånger i den här tråden har jag nu raderat inlägg med uppmaningar om piratkopiering. Det är lika lite tillåtet att kopiera äldre program som nyare.
Skärpning!
Admin

Jag har en vän som har iLife 04 liggande ink förpackning om du är intresserad.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 20:22

johan_tanying: Det är alla program men iMovie är den viktigaste. Ja, maskinen kan visas upp som museiföremål vilket jag ibland gör för PC:are eftersom deras går alltid sönder inom5 år, medan Macen fortfarande håller och kan användas (fast inte uppgraderas). Det blir folk impade av och vill ha en likadan Men nu är den barnens leksak och de vill så gärna ha iMovie och alla de andra program.

benjamin.palsson: Gärna! Har redan fått en erbjudande om att köpa en, men just nu håller min arbetskamrat att leta efter installationsskivan Tiger för applikationerna borde finnas i den men var skivan är vet man inte. Om vi inte hittar skivan så tar jag gärna emot iLife av din vän.

Skicka ett meddelande om du vill ha den.

Tänk på att iLife-paketet inte följer med "retail"-versioner av OSX, bara maskinspecifika installationsskivor.

Version av iMovie: Kolla runt lite på forumet då jag inte minns i detalj, men har för mig att antingen 3-an eller 4-an (kanske båda) var helt värdelösa (långsamma, RAM- och HD-slukande, kraschbenägna). Bättre då att köra med en riktigt gammal version som 1 eller 2.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-08 18:21

Man hittade installationsskivan och iLife saknas i den. Så jakten fortsätter

1
Bevaka tråden