iMac el. Mac Pro

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte uppgradera mig men vet inte riktigt till vad. Har en Powermac G5 Quad (12gb ram, 1000gb hd) idag men tänkte skaffa antingen en

-*Nya* iMac 21,5 tum: 3,06GHz (minsta imac modellen) (4gb ram, 500gb) = 11 495:-

eller en begagnad Mac Pro (1.1) 2,66 GHz Dual-Core Intel Xeon (4gb ram,1500gb)= 10 000:-

Jag arbetar främst i Adobe CS4 med små och medelstora trycksaker och har inte allt för stora krav så länge allt flyter på som det ska.

Vad råder ni mig till att köpa? Nya iMacen tycker jag verkar käck med allt inbyggt i ett, men är orolig på grafikkortet samt hur lätt är det att bygga ut en i Mac? Mac pro är ju praktiskt taget samma dator jag har nu, fast med Intel och uppgraderbar.

Räcker inte G5an gott och väl för det du gör? Om du inte måste köra Snow Leopard känner jag helt spontant att det vore bättre att lägga undan lite mer pengar för att om ett halvår/år köpa en fetare Mac Pro eller ev iMac 27". Kanske till och med iMacen blivit uppgraderad med (ännu) bättre grafikkort vid den tidpunkten.

Borde bli mer lönsamt på sikt (längre användbar livslängd) och en rejält mer kännbar uppgradering från den maskin du har nu.

1
Bevaka tråden