Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tar patent på ny iPhoneantenn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker du att mottagningen i din iPhone är i sämsta laget så kanske framtida modeller kan råda bot på den saken. Apple har tagit patent på en konstruktion där antennen kan tillåtas sticka ut en bit ur telefonen vid behov.

Läs vidare här.

Ja, för det har ju aldrig tidigare funnits en mobiltelefon med utdragbar antenn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 12:54

Koolt!

Detta ser jag som ett oficiellt erkännande från Apple att dom är väl medvetna om iPhones usla mottagnig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-06 17:51
Ursprungligen av Zimmerman:

Detta ser jag som ett oficiellt erkännande från Apple att dom är väl medvetna om iPhones usla mottagnig.

Måste hålla med om att mottagningen inte är någon höjdare på iPhone. 3G fungerar inte alls i mitt hem, 3G har då varit avstängt till fördel för GSM/EDGE sedan jag köpte den.

Jag har ingen kontakt alls i redigeringen på mitt jobb. ALLA andra som INTE har iPhone har kontakt - svagt men användbart.

Ursprungligen av joakimo:

Måste hålla med om att mottagningen inte är någon höjdare på iPhone. 3G fungerar inte alls i mitt hem, 3G har då varit avstängt till fördel för GSM/EDGE sedan jag köpte den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-08 10:38

Jag tycker det är skönt med dålig mottagning. Så man för en gångs skull får vara ifred.

Jo, jag pratar helst inte i telefon alls...men kontaktlösheten gäller ju tyvärr också mail, sms och andra pushfunktioner som jag har (serverövervakning etc). Som sagt; en iPhone utan kontakt är vädelös - hela konceptet från Apple's lab vilar på "i"'et för Phone. Jag är 100% övertygad om att Jobs, Ives & Co. håller med mig.

Ursprungligen av quasar:

Jag tycker det är skönt med dålig mottagning. Så man för en gångs skull får vara ifred.

1
Bevaka tråden