Hej

Jag kör Boot Camp på senaste MacBook Pro 17", 7200 rpm disk. 2.8 Ghz, Windows Business 64.

Tänkte köra en chkdsk /f /r på Vista innan jag gjorde en image med hjälp av WinClone.

Hursomhelst så stannade den vid kontrollen av filerna (minns inte vilket steg det är), på 12%. Jag väntade ganska många timmar innan jag avbröt. Nu kör jag den igen och är ganska orolig faktiskt. Några tips?! Hjälp hade varit mycket trevligt. Har viktiga grejer på den.

För övrigt kan jag väl säga att Vista funkar hyffsat på den i övrigt. Men den hänger sig ofta vid startup om det finns några enheter inkopplade via USB. Så dem tar jag alltid ut innan jag bootar till Vista. Den är uppdaterad med WIndows update fram till juni 2009 tror jag. Kan inte gå längre pga kombabilitet med några känsliga program jag kör på den.

Vad tror ni om det här? Är det något allvarligt problem? Ska jag skita i att köra chdsk och låtsas som ingenting eller måste jag in och gräva i den? Väcka Björnen som sover eller hitta ärtan under sängen?

Vänliga hälsningar,
Mac Ama