Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple vinner överklagad stämning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

USA är ju som bekant advokaternas förlovade land och i inget annat land tycks dess invånare vara så förtjusta i att skylla på någon annan när de klantat sig. Den här gången var det en packe iPod-användare som efter att ha brakat loss med sina iPods lite väl högt helt plötsligt upptäckte att de hade fått försämrad hörsel.

Givetvis var det inte iPodanvändarnas fel, även om det var de som valde musiken och vred upp volymen, utan Apples dito och därför gick de till domstol och krävde ersättning. De två personerna som stod bakom stämningen hävdade att det dels var fel på hörlurarna som var "utformade för att placeras långt in i öronkanalen" (man måste nog trycka bra hårt för att få in dom så långt...) och dels att iPod är en farlig produkt då det "inte finns en volummätare eller en funktion som kan stänga ute andra ljud". Stämningen hävdade också att en iPod kan spela så högt som 115 decibel.

De två personernas mål med stämningen skulle varit att "förbättra iPod:en", och att de givetvis också ville ha ersättning för sina hörselskador men en domstol har nu helt avslagit kraven och friat Apple.

Läs mer här.

Jag tänker stämma Danderyds förlossningsavdelning för att jag inte får tillräckligt med sömn...

LCR

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-01-04 10:50

Vilket land, det där Amerikat...

Det finns massor av bisarra stämningshistorier från USA.
Ingo skrämdes och sålde sitt hotell i Florida för någon kärring hade ramlat och påstod att det var hallmattans fel.

Det sjukaste är väl ändå alla rökare som stämt tobaksbolagen på miljardbelopp för att dom blivit sjuka av tobaken.

Jag funderar på att lämna in en stämning på en miljard mot SVT för att min lugg försvunnit. Helt säkert måste deras dåliga programutbud vara orsaken.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-05 23:10

jag har fått försämrad syn av min gamla CRT skärm. vem ska betala? IBM?

Ursprungligen av thor:

jag har fått försämrad syn av min gamla CRT skärm. vem ska betala? IBM?

Är det en färgskärm? Håkan Lans kan betala.

1
Bevaka tråden