Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto: problem med redigering

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-01-03 15:24

Min hustru har en MacBook Pro med Snow Leopard (MacOS 10.6.2) och 4GB RAM. Hon jobbar mycket med iLife 9 (iPhoto 8.1.1), där hon lägger alla sina bilder. Efter uppdateringen till SnowLeopard och iLife 9 kan hon inte redigera bilder i fullskärm. Det blir en massa färggranna ränder över hela bilden (se bifogad bild). Jag har försökt åtgärda genom att följa råd från Apple Support:
1. Installera om iPhoto
2. Slänga:
com.apple.iApps.plist,
com.apple.iPhoto.plist
com.apple.iPhoto.LSSharedFileList.plist
3. Bygga om iPhotoLibrary med iPhoto Library Manager

Inget löser problemet och jag har nu fått problem med min auktoritet också: "Varför går du in på min dator och uppgraderar? Det fungerade ju så bra före det!" Själv har jag en iMac och där fungerar iPhoto som det ska.

Visst kan jag be henne ändra inställningar så att hon vid redigering kommer in i Förhandsgranskning eller Photoshop, men det är inte så lätt för en 70-åring att hoppa mellan program. När hon nu lärt sig iPhoto, så vill hon förstås hålla sig till det. Någon som kan överträffa Apple Support i förslag?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-10-08 00:21

Problemet löst efter uppgradering av iPhoto

Eftersom jag sett på nätet att fler har problem med ränderna i iPhoto vid redigering i helskärm, kan jag berätta att problemet löstes i och med senaste uppdateringen av iPhoto.

1
Bevaka tråden