Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp: E-mail baserat nyhetsbrev => ska hamna på weben. Lösning?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-02 15:27

Hej!

Jag behöver hjälp med att välja program/lösning att ha ett web-baserat nyhetsbrevarkiv.

Ska hjälpa en äldre gentleman. Han har ett dagligt nyhetsbrev som han skickar ut till ca 1000 st personer. Han har hållit på ca 10 år. Varje nyhetsbrev är ca 2-3 A4 (typsnitt 12).

Jag vill hjälpa honom att lägga över alla hans e-mail i ett webbaserat system. Det ska
* var lösenordsskyddat
* ha fritextsökning
* vara möjligt att "tagga"
* vara möjligt för mig att klipp/klistra in i systemet och det ska vara samma format på alla sidor
* Det ska vara möjligt att ha bilder och gärna filer som är nedladdningsbara.
* det får gärna vara med registrering dvs att de som får ett lösenord först måste registrera sig med namn, e-mail och adress.
* Det ska helst vara möjligt att se vilka sidor som läses.

Jag har ingen erfarenhet att blogga. Så jag har inte jobbat med wordpress. Men jag kan lära mig.

Det finns en budget så det är möjligt att köpa in programvaror och dylikt.

Vad ska jag välja för lösning tycker ni?

Tack för all hjälp.

/magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-02 16:08

Om nyhetsbrevet ska hanteras på nuvarande sätt och publiceringen på webben är ett extra moment så låter det som ett bloggsystem du är ute efter.

Wordpress är väl störst och har stört community? Bara att intallera och experimentera.

Lösenordsskydd går med största säkerhet att hitta ett plugin för.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-02 21:38
Ursprungligen av snigel1:

Om nyhetsbrevet ska hanteras på nuvarande sätt och publiceringen på webben är ett extra moment så låter det som ett bloggsystem du är ute efter.

Wordpress är väl störst och har stört community? Bara att intallera och experimentera.

Lösenordsskydd går med största säkerhet att hitta ett plugin för.

Jag tolkar det som att nyhetsbrevet ska gå in i en ny era: från mail till web. Dessutom, om än något oklart, så ska också de första 10 årens (2600 - 3650 st) nyhetsbrev flyttas över i samband med detta. Blogg eller något annan CMS-orienterad lösning är som du säger det bästa.

  • Medlem
  • 2010-01-03 11:08

ok, tack.

Jag testar wordpress.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-03 11:15

Den pålitliga webbtjänsten MailChimp (prova gratis) har denna funktion inbyggd. Nyhetsbreven arkiveras även på webben.

  • Medlem
  • 2010-01-10 05:11

tackar. mycket bra tips.

  • Oregistrerad
  • 2010-01-12 17:56

Vet inte om det är intressant men jag har byggt ett antal sådana liknande system. Om ni är intresserade så skulle jag kunna skriva ihop något. Det kostar ju en slant såklart så skicka ett PM om det kan vara aktuellt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-12 18:11
Ursprungligen av studiox:

Vet inte om det är intressant men jag har byggt ett antal sådana liknande system. Om ni är intresserade så skulle jag kunna skriva ihop något. Det kostar ju en slant såklart så skicka ett PM om det kan vara aktuellt.

Vilken produkt/programvara har du baserat detta på?

1
Bevaka tråden