Trasig Skärm: känner ni en underhållstekniker i Sverige?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skärmen på min MacBook 17" Duo Core Modellen 1,2 är trasig. Känner ni någon som kan ersätta den? Jag är student så ett rymligt pris hjälper. Macen funkar perfekt inkopplad till en extern skärm.

Tack på förhand,:cool:

John

Hardware Overview

Hardware Overview:

Model Name: MacBook Pro 17"
Model Identifier: MacBookPro1,2
Processor Name: Intel Core Duo
Processor Speed: 2.16 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 2 MB
Memory: 2 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MBP12.0061.B03
SMC Version (system): 1.5f10
Hardware UUID: 00000000-0000-1000-8000-0016CBC99361
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled

Display / Monitors

ATI Radeon X1600:

Chipset Model: ATY,RadeonX1600
Type: Display
Bus: PCIe
PCIe Lane Width: x16
VRAM (Total): 256 MB
Vendor: ATI (0x1002)
Device ID: 0x71c5
Revision ID: 0x0000
ROM Revision: 113-xxxxxx-086
EFI Driver Version: 01.00.086
Displays:
Color LCD:
Resolution: 1680 x 1050
Depth: 32-Bit Color
Core Image: Hardware Accelerated
Mirror: On
Mirror Status: Hardware Mirror
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
Built-In: Yes
VX2255wm-3:
Resolution: 1680 x 1050 @ 60 Hz
Depth: 32-Bit Color
Core Image: Hardware Accelerated
Main Display: Yes
Mirror: On
Mirror Status: Master Mirror
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
Rotation: Supported

Du får väl vända dig till de som finns, MacForum i GBG, Kullanders i Malmö är ju bara två.

Eller hade du tänkt dig att ngn servicetekniker skulle postas din maskin och reparra den privat hemma på köksbordet?

OK. Tack för det. Jag har skickat 30 emaljer över världen (särskilt USA) - och väntar för svaren. Jag tror det kostar omkring 3.500kr inklusivt av delar och tjänst (så läste jag på hemsidorna). Kullander skulle vilja få 8.000 - 11.000kr.... tja.......

Jag kommer att sätta upp en list med alla namn, hemsidor, och eposter så snart som jag vet resultat.....