Trasig Skärm: känner ni en underhållstekniker i Sverige?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skärmen på min MacBook 17" Duo Core Modellen 1,2 är trasig. Känner ni någon som kan ersätta den? Jag är student så ett rymligt pris hjälper. Macen funkar perfekt inkopplad till en extern skärm.

Tack på förhand,:cool:

John

Hardware Overview

Hardware Overview:

Model Name: MacBook Pro 17"
Model Identifier: MacBookPro1,2
Processor Name: Intel Core Duo
Processor Speed: 2.16 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 2 MB
Memory: 2 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MBP12.0061.B03
SMC Version (system): 1.5f10
Hardware UUID: 00000000-0000-1000-8000-0016CBC99361
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled

Display / Monitors

ATI Radeon X1600:

Chipset Model: ATY,RadeonX1600
Type: Display
Bus: PCIe
PCIe Lane Width: x16
VRAM (Total): 256 MB
Vendor: ATI (0x1002)
Device ID: 0x71c5
Revision ID: 0x0000
ROM Revision: 113-xxxxxx-086
EFI Driver Version: 01.00.086
Displays:
Color LCD:
Resolution: 1680 x 1050
Depth: 32-Bit Color
Core Image: Hardware Accelerated
Mirror: On
Mirror Status: Hardware Mirror
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
Built-In: Yes
VX2255wm-3:
Resolution: 1680 x 1050 @ 60 Hz
Depth: 32-Bit Color
Core Image: Hardware Accelerated
Main Display: Yes
Mirror: On
Mirror Status: Master Mirror
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
Rotation: Supported

Du får väl vända dig till de som finns, MacForum i GBG, Kullanders i Malmö är ju bara två.

Eller hade du tänkt dig att ngn servicetekniker skulle postas din maskin och reparra den privat hemma på köksbordet?

OK. Tack för det. Jag har skickat 30 emaljer över världen (särskilt USA) - och väntar för svaren. Jag tror det kostar omkring 3.500kr inklusivt av delar och tjänst (så läste jag på hemsidorna). Kullander skulle vilja få 8.000 - 11.000kr.... tja.......

Jag kommer att sätta upp en list med alla namn, hemsidor, och eposter så snart som jag vet resultat.....

Det blir ju sketbra att veta att vi här i Sverige kan få billigare service av Abdallas mac Corner i New Dehli.

Ah... outsourcing to India....vad bra idée! Jag väntar att höra från företagen......

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-01 13:32
Ursprungligen av rousearts:

Ah... outsourcing to India....vad bra idée! Jag väntar att höra från företagen......

India Rules Dom kan sina saker.

Dom programmerar som jag äter jordnötter dvs.. snabbt, smakrikt
och även med förbundna ögon

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-05 08:55

Täcker inte din hemförsäkring detta?
Typ 1500kr i självrisk och din lokala mac-tekniker fixar detta med kvitto och garanti.

Tack MagArne, jag kollar den. Jag är engelsk, så om svenska går fel....

Här är resultat:

Jag kontaktade verkstäder / butiker / företag över hela världen från USA till Australia. Jag gjorde det 27e december och det är säkert varför så många inte har svarat. Titt in på listan och man kan se 65% inte svarade ....

USA: Bara två företag skulle skicka dator utomlands. Det bästa svaret? Från New York: "Jo, det fixar vi men du måste hämta datorn sjalv".... (Ja, jag berättade för dem att jag var student här i Sverige). Priset från $1000 ner till $350(!) 2490SEK - det är en bra pris för en LCD glossy inkl av montering.

UK: Skickade 4, bara 2 svarade. En för£270 3050SEK som inkluderade den LCD 17" glansiga skärmen, montering OCH post. Jag är inte säker men jag tror det är billigare än USA....

Australia: alla rekommenderar att det var för dyrt att skicka Macen här

India: igna svar
China: inga svar

Tyskland: skickade 2 epost: 1 svar från en killei Berlin som skulle vilja ha €1000 10200SEK

och till slut Ireland: en macföretag som vill ha för montering, skärmen (inte post) bara €150-200 = 2044SEK. Jag har en epost som lovat de ska inte börja jobbet utan en bekräftelse på priset.

Här är listan:

info@innovativeit.co.uk UK invalid email; email returned

websales@microdocusa.com USA no reply

help@tekserve.com USA 4th $445 for parts $195 for work must be collected from workshop in New York will not ship internationally

paul@hbtechusa.com USA no reply

macman@poormansfortune.com USA no reply

contact@g7zone.com USA no reply

help@techrestore.com USA $379 + shipping

erick_laabs@csnw.com, Portland Mac Store, USA no reply

info@myservice.com CA, USA good service, but will only deal with US address and US credit cards

lgeorges@macmediainc.com, Macmedia Inc, USA 3rd $350 for parts $140 install + p&p extra + gave impression price could be higher

help@techrestore.com USA do not ship to Europe, computer can be collected in person in New York

info@saxon.co.in INDIA no reply

olliejlee@mac.com Mac Doctor UK 1st £270 all in - parts, labour, and P & P

support@amsys.co.uk UK no reply

sales@2ndchancepc.co.uk UK no reply

contact@northlondonmacsupport.co.uk UK no reply

info@macemergency.co.uk UK no reply

info@creativeit.tv UK no reply

Willkommen auf der Startseite GERMANY noreply

store.berlin@gravis.de GERMANY €960

bccodotbiz@hotmail.com (BEIJING COMPUTER REPAIR and NETWORK SUPPORT) CHINA no reply

Your Page Title AUSTRALIA excellent service, but declined work

Peter Bowey Computer Solutions pbowey@bigpond.net.au AUSTRALIA Declined work

iri_ali@rediffmail.com INDIA No reply

www.applemacrepairlondon.co.uk UK

info@computersunlimited.ie IRELAND €150...

jag gick på priset och har skickat den till Ireland: de också ringde mig två gånger att fråga hur de kunde hjälpa mig...

Jag kommer tillbaka att skriva om allt funkade bra efter jag har bekräftelsen på priset och MBP tillbaka....

Hoppas det här hjälper......

Irleand nu skulle få €393 för jobbet.... jag avskyr folk som ljuger. Jag har ringt dem och klagade - jag tycker det ät helt oprofessionellt - tänker om man har en bil och lämnar den in på garage och dem säger 2500SEK och sen ringer det och säger 10.000SEK - jag tycker priset är rymligt även så - men processen är dålig....

1
Bevaka tråden