Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När får Mac OS ett bildredigerings program?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu vet jag ju självklart att det finns gott om dem på marknaden, men jag menar out-of-the-box. Windows har Paint och det är inget jag är avundsjuk på, men det skulle vara händigt att ha något som kan skära till bilder (crop på engelska, jag kan inte svenska), ändra kanske lite kontrast och lägga till noteringar i bilden i form av smidiga pilar och text. Kanske som ett komplement till screenshotfunktionaliteten.

Vad säger ni? Tror ni Apple kommer bygga något liknande i framtiden?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-30 18:43

Kanske. Annars finns ju Macupdate/VersionTracker och freeware (/shareware) därifrån.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-12-30 18:45

Att beskära, ändra kontrast och lägga in pilar och text i bilden går ju att göra med Förhandsvisning som medföljer OS X. Lätt som en plätt.

Ursprungligen av Linkert:

Nu vet jag ju självklart att det finns gott om dem på marknaden, men jag menar out-of-the-box. Windows har Paint och det är inget jag är avundsjuk på, men det skulle vara händigt att ha något som kan skära till bilder (crop på engelska, jag kan inte svenska), ändra kanske lite kontrast och lägga till noteringar i bilden i form av smidiga pilar och text. Kanske som ett komplement till screenshotfunktionaliteten.

Vad säger ni? Tror ni Apple kommer bygga något liknande i framtiden?

"Förhandsvisning" klarar omforma storlek, zooma in och ut, vrida bilder, justera färger, beskära och lägga till pilar...
Man kan spara i olika format med.
Starta det programmet och ge det en kvart...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-30 19:10
Ursprungligen av Goflorp:

Starta det programmet och ge det en kvart...

Eller hur! Förhandsvisning ser extremt basic ut när man först öppnar det, men rotar man runt lite märker man snart att det är ett förvånansvärt kraftfullt litet program, bara att allt är gjort på ett så uppenbart sätt att det inte behövs 158 menykommandon. Tex kan den också redigera och kombinera PDFer, man kan använda det för korrekturläsning och mycket annat.

De var som fan. Visste inte att Preview var så kraftfull ^^

Plockar dom ut redigeringsdelen ur Aperture och gör en app den så har dom en bra början till ett bildbehandlingsprogram.

1
Bevaka tråden