Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur backa från ilife 09 till 08?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Någon som vet hur jag avinstallera ilife09 för att åtegå till det system jag hade innan?

Efter installation beter sig word trist nog väldigt underligt, plus en del problem i excel som jag inte haft innan.

Mvh

/Fredde

  • Medlem
  • 2009-12-29 21:43

Enklast är att bara ta mappen och dra till papperskorgen.

Så du menar att systemet återgår till ilife 08 då?

Fick för mig att ilife09 uppdaterade massa filer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-12-29 22:51

Att backa tror jag blir svårt. Det är säkert lättare att få Word på rätt köl igen än att få dina iLife09 grejor att fungera med 08 om du inte har en någorlunda färsk säkerhetskopia.

Har du installerat alla uppgraderingar från Microsoft? Provat att slänga inställningsmapparna för Office? Installerat om Office?

Ursprungligen av Mac-fredde:

Efter installation beter sig word trist nog väldigt underligt, plus en del problem i excel som jag inte haft innan.

Vilket program tror du då du ska slänga ut?

Funkade det med iLife 08? Alltså, är det just iLife 09 som ställer till det, eller iLife i allmänhet?

jahve

Jag har ju MAC-office. Får se om jag kan hitta uppgraderingar någonstans.
Eller någon som sitter på en überlänk?

Slänga inställningsmapparna säger du? Alltså jag är så dålig på datorer att jag skäms. Vilken mapp är det?

Marcus

Tror inte det är ilife i allmänhet. Det fungerade bra i ilife08, men kanske något sämre nu i ilife09. Iofs svårt att direkt härleda problemet till ilife09, det är bara min misstanke just nu iaf

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-12-30 13:08

Office 2008 är enklast att uppdatera genom att starta Word eller Excel. I hjälp-menyn finns ett menyval som heter "Sök efter uppdateringar". Installera alla uppdateringar tills den säger att det inte finns några ytterligare uppdateringar att installera.

Om det ändå inte fungerar, prova tipset i denna tråd här på forumet, kring #31.

Ursprungligen av jahve:

Office 2008 är enklast att uppdatera genom att starta Word eller Excel. I hjälp-menyn finns ett menyval som heter "Sök efter uppdateringar". Installera alla uppdateringar tills den säger att det inte finns några ytterligare uppdateringar att installera.

Om det ändå inte fungerar, prova tipset i denna tråd här på forumet, kring #31.

Grymt!! Lingsoft var problemet alltså!!

Stort tack! :cool::cool::cool::cool::cool::cool:

1
Bevaka tråden