Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför detta Namn och denna Avatar?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ledin:

Hehe ahaa...det var en ny kunskap!

Kul!

folklore.org är en guldgruva för den som vill läsa om hur det gick till kring tiden för Macens födelse från flera av de som var med på den tiden (dock ej Jobs så vitt jag vet). Faktum är ju att dessa personer lade grunden till mycket, inte bara för Macen utan för datoranvändning överhuvudtaget.

"The Doctor" är måhända Dr Who ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-06 13:45

hmmm, "The Doctor" kombinerat med 46...... en gud, på två hjul?
Valentino Rossi........?

Valle himself, the king of kings! Världens bästa mc förare någonsin.

Kan ta ett foto...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-06 20:52
Citat:

Valle himself, the king of kings! Världens bästa mc förare någonsin.

Kan ta ett foto...

På Valentino, bara så där???

Ursprungligen av 33_cl:

På Valentino, bara så där???

Doh! På armen! Men jag backar nog, hade SkrotNisse på bild i en tråd, eller, nej det var faktiskt som avatar innan jag gick över till LCR, alltså min SkrotNisse tatuering, men sedan bestämde jag mej för att inte ha sånt ute på nätet. Har inget behov av att hänga ute saker som är personliga, och därför kommer jag än en gång att ta inspiration från 99musik.se och ska en tråd om just sånt. Watch this space...

LCR

Senast redigerat 2010-01-10 01:31

Ja, det finns mycket kul läsning på folklore.org. Fast man kan inte undgå att fascineras av amerikaners historieuppfattning. T.ex. att siten kallas just folklore som åtminstone jag associerar till mer ålderdomliga, folkliga föreställningar. Och att hänvisa till "Swedish campgrounds" när man plockar upp en mångtusenårig symbol.:p

Ursprungligen av M. Sundbom:

Ja, det finns mycket kul läsning på folklore.org. Fast man kan inte undgå att fascineras av amerikaners historieuppfattning. T.ex. att siten kallas just folklore som åtminstone jag associerar till mer ålderdomliga, folkliga föreställningar. Och att hänvisa till "Swedish campgrounds" när man plockar upp en mångtusenårig symbol.:p

Som så mycket annat när det gäller webben behöver man ha sitt jänkarfilter på när man surfar

(Exempel: när amerikaner bloggar om iPhone som om det råder operatörsmonopol i hela världen så länge AT&T har monopol i USA - trots att det är rätt vanligt med flera operatörer i resten av världen.)

Ursprungligen av Adrian B:

(Exempel: när amerikaner bloggar om iPhone som om det råder operatörsmonopol i hela världen så länge AT&T har monopol i USA - trots att det är rätt vanligt med flera operatörer i resten av världen.)

Eller när Amerikaner påstår att det går att köpa film och tv-serier i ITunes Store. Fasen vad dom hittar på

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-01-06 23:30

Jo, men för en amerikan så är ju år 1800 _riktigt_ gammalt
Minns när vi hade amerikanska släktingar på besök... de tog ju foto på allt som var över 100 år gammalt, hahaha

Ursprungligen av bollman:

Jo, men för en amerikan så är ju år 1800 _riktigt_ gammalt
Minns när vi hade amerikanska släktingar på besök... de tog ju foto på allt som var över 100 år gammalt, hahaha

Ser på Maverick... (komedi), ang indianer;

"They were here in our land before we got to it..."

Sant är att jänkare har en konstig uppfattning om vad som är gammalt.
Vet att de får totalspader över runstenar

Ursprungligen av Goflorp:

Vet att de får totalspader över runstenar

Runstenar? Vad är det för modernt tjafs? Hällristningar ska're va! De äldsta som vi har här i Näsåker är väl en 5-6000 år gamla.

Ursprungligen av Papperskatt:

Runstenar? Vad är det för modernt tjafs? Hällristningar ska're va! De äldsta som vi har här i Näsåker är väl en 5-6000 år gamla.

Nu är det bara och vänta på en häftig kommentar från MatsOlov...

LCR

Hm. Känns inte riktigt som att jag har något att komma med i den här tråden. Det är mitt namn och ja, det är jag på bilden.

Ett tag stod hela mitt namn utskrivet, men jag tog bort det när jag inte vill att 99mac-träffar inte skulle komma högra än mina egna sidor på Google.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Ett tag stod hela mitt namn utskrivet, men jag tog bort det när jag inte vill att 99mac-träffar inte skulle komma högra än mina egna sidor på Google.

He he, ja, den kan jag skriva under på. jag har ett mycket ovanligt namn (den enda i världen så vitt jag vet, så man är lite försiktig, och om man söker på mitt namn med Google så är den första träffen en referens till ett inlägg på 99.se, men inte av mej utan någon annan som kommenterar ett inlägg jag gjort i en tidning, och som tur är tycker denna 99-medlem att jag är en bra människa.

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-15 15:56

Ja, mitt namn "Eva" kanske inte är så spännande precis men det är vad jag heter och jag hade inte en tanke på att man kunde välja något annat då jag blev medlem här.

Det har ju varit några tjejer (eller tanter) med som velat vara lite mer hemliga av sig och det har väl inte alltid gått så bra. Det kanske går bra en tid att spela ett spel men sedan har det gått på tok. Tyvärr, jag saknar kontakten med några faktiskt.

För mig känns det ok att vara den jag är. Det är också därför jag låter min ålder visas. Jag skulle inte orka med att låtsas vara någon annan än den jag är, det är nog jobbigt att vara sig själv ibland, att försöka leva upp till en "spännande, ung och läcker it-kvinna" ja, det skulle jag aldrig orka med.

Min avatar är inte spännande den heller, ett foto på mig bara. Men nu när jag tänker på det så upptäcker jag att fotot inte är bra, det speglar inte min personlighet, det borde jag byta ut. Det ska jag byta ut. Nån dag.

Ursprungligen av Eva:

Ja, mitt namn "Eva" kanske inte är så spännande precis men det är vad jag heter och jag hade inte en tanke på att man kunde välja något annat då jag blev medlem här.

Det har ju varit några tjejer (eller tanter) med som velat vara lite mer hemliga av sig och det har väl inte alltid gått så bra. Det kanske går bra en tid att spela ett spel men sedan har det gått på tok. Tyvärr, jag saknar kontakten med några faktiskt.

För mig känns det ok att vara den jag är. Det är också därför jag låter min ålder visas. Jag skulle inte orka med att låtsas vara någon annan än den jag är, det är nog jobbigt att vara sig själv ibland, att försöka leva upp till en "spännande, ung och läcker it-kvinna" ja, det skulle jag aldrig orka med.

Min avatar är inte spännande den heller, ett foto på mig bara. Men nu när jag tänker på det så upptäcker jag att fotot inte är bra, det speglar inte min personlighet, det borde jag byta ut. Det ska jag byta ut. Nån dag.

Fotot är jättebra.
Kanske känner du stöd från min avatar som just nu är cybertransan Nishi från Second Life (det går ju bara ut på att gå omkring och se snygg ut, då kan man ju ha roligare vara en snygg tjej än en snubbe i Jeans och T-shirt...)
vem orkar vara hemlig

Ursprungligen av Eva:

... att försöka leva upp till en "spännande, ung och läcker it-kvinna" ja, det skulle jag aldrig orka med.

Inte jag heller...

Ursprungligen av Eva:

Min avatar är inte spännande den heller, ett foto på mig bara.

Du tillhör en viss niche på detta forum vad gäller avatar, som Bollman, Adrian B m.fl., en viss ärlighet, öppenhet.

Ursprungligen av Goflorp:

Fotot är jättebra.

Personligen tycker jag att vad som helst är bättre än din. Stör mej på hennes blick...

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-15 19:32

Nu efter jul, bytte jag min julavatar till märket för min favoritbil.

Det finns bara ett märke!!

Tack Goflorp, jag är evigt tacksam

...tills du byter till något annat hemskt!

"Hon" är borta!! Yes!!

LCR

Bevaka tråden