Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brakpriser på BOSE, men bara i US?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag talar givetvis inte om någon uppdiktad rea på alkohol, utan suftar på märket Bose.

Länge har har spanat in dessa Bose Tripod Around-Ear lurarna, som frälste mig vid första lyssningen. (Har någon erfarenhet av dessa i form av ägarskap, så får du gärna lämna synpunkter.)

Som ett brev på posten, i digital form, så fick jag ett Appleutskick titulera:t "Wasn't under the tree?". Och i utskicket fanns en annons om just Bose och de lurar jag kikat in.

Priserna på Bose tycks helt fantastiska på US Store - men varför finns inte samma kampanj för svenska Apple Store?

Mvh

Förmodligen för att BOSE i USA ("BOSE Corporation, USA") kör/erbjuder kampanjen medans BOSE A/S (Sverige) dvs BOSE Europe inte kör något sådan. Två separata sälj organisationer, som ofta även har två olika produkt linjer.

Det är förmodligen mycket dyrare för BOSE att operera i Europa än i USA. Dom är ett Amerikanskt företag som är väl etablerade i USA, och har godtyckliga villkor där. I Europa så är det högre import på icke europeiskt byggda varor och högre kostnader över lag.

Apple Sverige köper sina saker ifrån den europeiska försäljnings linjen. Sedan så kanske dom, Apple Sverige/Euro Avdelningen, inte är intresserade utav att ta bort något av sina egna förtjänst marginaler som förmodligen inte är så värst glupska på just BOSE utrustning ändå.

För att avsluta denna tråd på ett snyggt sätt, så köpte jag ett par BOSE Around-Ear. Sällsynt bra investering.

1
Bevaka tråden