• Medlem
  • Södertälje
  • 2009-12-22 22:58

Jag har en iBook G4, med en hårddisk på 160GB & Mac OS X Leopard programvara. För ett år sedan fungerade inte datorn, men efter att jag bytt ut hårddisken, fixat några lödningar och installerat ny programvara så fungerade den smärtfritt, förutom att den inte tog emot laddning till batteriet längre - detta hade den gjort tidigare då den inte fått ordentlig kontakt med hårddisken. Datorn laddar upp till 2%, sedan slutar den ladda, vad kan detta bero på?
Dock har det inte stört mig så mkt, eftersom jag bara använder datorn hemma då jag kan ha nätverkssladden i, men man vill ju ändå att det ska fungera.
Fram tills nu har datorn (förutom batteriet då) fungerat prima, nu tar det dessvärre 10 minuter att komma till inloggningsfönstret (Detta tog förut 1min)
Jag har gjort viruskoll (negativt) och jag vet inte hur det fungerar, men har försökt göra en "skivkoll", detta fungerade dock inte...
Jag har bara använt ungefär en tredjedel av utrymmet på hårddisken, så detta borde inte vara ett problem.
Finns det någon sorts rensningsprogram som tar bort onödiga tempfiler som man kan köra, eller vad ska jag göra?