Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför fungerar inte lösenordet vid uppdatering från Filemaker 5 till FM 7?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Bytt från Filemaker 5 tlll FM 7 (har då Filemaker 10 - men det blir filemaker 7 av någon anledning (?). Problemet är att det lösenord jag hade för registret i Filemaker 5 inte fungerar när filen uppdateras. När jag tar bort lösenordet i FM5 filen fungerar det ändå inte.

Hur göra?

K

Menar du att du har både FMP7 och FMP10 installerade? Även filerna som FMP10 skapar har ändelsen .fp7...

Angående lösenord så måste du lämna Namn-fältet tomt när du första gången öppnar en databas i FMP10 som skapades i FMP5. Därefter kan du ändra kontot till att ha ett namn.

Problemet är att jag inte ens kommer in i filemaker databasen - så jag kan inte lämna något fält öppet. Har du/nån nåt trick att gå runt lösenordet??

Det jag tror Michal menar är att du skall lämna Kontonamnrutan i inloggningsfönstret tomt. Du skall alltså bara fylla i lösenordet och sedan trycka OK. Du loggar in med bara det gamla lösenordet.

Lite beroende på hur databasen från 5:an är uppbyggd så kan det vara idé att prova och sätta användarinställningarna i 10:an till "Inget" för att inte bli standardinloggad med ett namn i den gamla databasen, vet inte om jag uttryckte mig bra, men fråg i så fall igen..

GOD JUL

Mvh Jenny

1
Bevaka tråden