Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny, ”städad” version av GraphicConverter 6.6

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-12-17 15:51

Hej alla,
det är jag som sköter översättningen av GraphicConverter till svenska. Tänkte berätta att jag nu lagt ner en och annan timme på att ”städa” i gränssnittet på GraphicConverter. Det har genom min försummelse förfallit en tid nu, men Thorsten Lemke laddade i förmiddags upp den ”städade” versionen till alla sina servrar.

Det jag gjort rent konkret är att gå igenom alla DITL-resurser och de viktigaste MENU-resurserna. I DITL-resurserna (där alla dialogrutor återfinns) har jag åtgärdat text som inte rymts i rutorna, text som inte blivit översatt, med mera, med mera. I MENU-resurserna har jag bland annat ordnat så att menyn ”bild” nu heter ”Bild”, som den borde, samt kortat en del menykommandon som varit väl långa. En del kommandon har inte varit översatta tidigare, så de är också åtgärdade nu – förhoppningsvis allihop.

Programmet laddas som vanligt ned här:

http://www.lemkesoft.com/public/content/in..._cGlkPTg4_.html

Om du vill ha den städade versionen behöver du alltså ladda ned programmet på nytt, även om du redan har laddat ned version 6.6.

Tack! Laddar ner direkt.

Har också laddat ner Men det första man ser (och så såg det väl inte ut förut?) är hur texten under rotera-knapparna "inte får plats".

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-12-18 11:43

Mm... tycker du att jag ska skriva ”Rotera vä” och ”Rotera hö” där? Eller hur ser din lösning ut?

Ursprungligen av johan_tanying:

Har också laddat ner Men det första man ser (och så såg det väl inte ut förut?) är hur texten under rotera-knapparna "inte får plats".

Ursprungligen av bborn:

Mm... tycker du att jag ska skriva ”Rotera vä” och ”Rotera hö” där? Eller hur ser din lösning ut?

Till exempel "Vrid vänster" och "Vrid höger" sparar in två tecken.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-12-18 11:51

Och jo, det såg ut så förut.

Rotera V Rotera H

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-12-24 12:40

GC v7

Hej igen,
version 7 av GraphicConverter är på väg, planerat släpp är i mars. Detta är en ”major upgrade” som jag kommer att börja arbeta med nu, så Rotera-problemet får vänta till dess.

1
Bevaka tråden