Flytta filer från mac till sdkort på digitalkamera

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-12-16 20:55

Hallå!
hur gör jag för att flytta bildfiler från min HDD till digitalkameran?
Kan inte hitta kameran som en fysisk enhet utan bara i iPhoto och där kan jag inte exportera några foton.

Hur gör jag för att hitta min kamera i finder och flytta filer till den?

Mvh marcus

Det kan du förmodligen inte.

Dyker den inte upp i finder som en enhet kräver den ngn form av "meck" för att prata med datorn.

En del pocketkameror för stillbilder ( t ex Canon ) kan inte dyka upp i finder utan syns bara i iPhoto.

iPhoto klarar en del sådana "meck", på en PC brukar det innebära fram med CD-skiva med ngt program som skall läsas in och drivrutiner ...

Testat att ha iMovie igång och ta in filmen där?

Sedan exportera från iPhoto? Misstänker du vänder på begreppen och skall nog egentligen importera till iPhoto (där hamnar t ex iPhone-filmer). Väl inne i iPhoto exporterar du ur det om du behöver.

Jag skulle vilja slå ett slag för iMovie, där importerar du filmen, redigerar och exporterar sedan ut därifrån till iDVD (göra DVD) eller t ex till YouTube.

Två saker jag kommer att tänka på. Det är enkelt att flytta bilder till sd-kortet på vanligt vis med överföring. Problemet är att få kameran att se bilderna när de väl finns på kortet då en överföring inte katalogiserar bilderna.

1
Bevaka tråden