Hur mycket är min MacBook värd på Blocket?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har ingen aning om jag la inlägget i rätt del så rätta gärna till det.

Tänkte sälja Macen pga köp av EXTREM speldator, pc dessvärre
Hur mycket är den värd? CD/DVD läser inte skivor och jag tror att knappen som sitter under styr plattan är trasig för den reagerar inte.
Ström adapter finns. Leopard installerat.

Här kommer lite specs:

13tums skärm och i fint skick. 160GB hårddisk och 2GB ram.

Inte så mycket tyvärr. En felfri kostar inte så mycket numera, och skadorna drar ju ner priset en hel del. Att det sedan är en Core Duo och inte Core 2 Duo drar ju tyvärr ner priset ytterligare lite.

Jag hittade denna på Blocket. Jag vet inte vad det är för speccar på den, men han vill iallafall ha 2400 (2000 vid snabb affär), du kan nog förvänta dig lite mindre eftersom du ju misstänker att du även har en trasig knapp. Jag har svårt att se att du skulle få mer.

Begagnad MacBook | Norrbotten | Blocket

Tusan att man ska vara pank, annars så hade jag gärna köpt den. Hade varit roligt att ha en extradator.

Ursprungligen av Papperskatt:

Inte så mycket tyvärr. En felfri kostar inte så mycket numera, och skadorna drar ju ner priset en hel del. Att det sedan är en Core Duo och inte Core 2 Duo drar ju tyvärr ner priset ytterligare lite.

Jag hittade denna på Blocket. Jag vet inte vad det är för speccar på den, men han vill iallafall ha 2400 (2000 vid snabb affär), du kan nog förvänta dig lite mindre eftersom du ju misstänker att du även har en trasig knapp. Jag har svårt att se att du skulle få mer.

Begagnad MacBook | Norrbotten | Blocket

Tusan att man ska vara pank, annars så hade jag gärna köpt den. Hade varit roligt att ha en extradator.

F*n också. Trodde den var värd lite mer
Den fungerar utmärkt annars, sälja den under 2000kr? Njaa..

• Medlem
  • Härnösand
  • 2009-12-11 23:57
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-12-12 10:33

Angående knappen som inte fungerar. Kolla så att batteriet ser normalt ut och inte har svält. Svällande batterier brukar kunna trycka mot knappen och göra att den fungerar konstigt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-12 11:03
Ursprungligen av bolle:

Angående knappen som inte fungerar. Kolla så att batteriet ser normalt ut och inte har svält. Svällande batterier brukar kunna trycka mot knappen och göra att den fungerar konstigt.

Verkligen. Tack för tipset det hade jag missat. Var har du läst det ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Verkligen. Tack för tipset det hade jag missat. Var har du läst det ?

CUBEIS, kan det vara på det där stället med tusentals macusers... vad hetterenuigen... nittinie nånting...

Ursprungligen av bolle:

Frugan hade problem med trackpadknappen på sin MB Core Duo, och då läste jag någonstans att man kunde lägga något emellan på nåt vis. Tror man klämde fast en pappersbit mellan batteriet och topcaset. Men jag är inte säker. Vi fick det lagat på garanti, så jag behövde inte prova fulhacket själv.

Tydligen ett halvvanligt fel i alla fall.

Tror att det är samma fel, ska pröva det snart. Men måste datorn vara avstäng för att man ska kunna ta ut batteriet?

Mvh Emil

Såhär blev priset när jag kollade på Mac2Sell.
iLife 09, Leopard och Photoshop cs3 finns på datorn.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2009-12-12 15:55
Ursprungligen av Emilio95:

Medföljer alltså en äkta licens för Photoshop CS3?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-12 17:02
Ursprungligen av Emilio95:

Det känns lite som den där sidan övervärderar datorerna.

Ja, "finns på dator" är ju inget som höjer värdet i verkligheten.

LCR

• Medlem
  • Härnösand
  • 2009-12-13 00:50

Mac2sell är anpassad till säljaren mer än köparen. Det är lätt som säljare att hänvisa till Mac2sell när man får lägre bud än vad man räknar med.

• Medlem
  • 2009-12-14 22:43

Som avskräckande exempel på mac2sell:s vilseledande uppgifter så fick jag detta resultat på min iMac ALU 24", 2,4Ghz, 4GB RAM och 320 GB HDD. (Första ALU-iMacen som kom)

Tror inte att många vill betala över 9000 för en maskin som är snart två år gammal. Finns det någon här som vill det så får ni mer än gärna skicka ett PM!

Ursprungligen av Dalle:

Som avskräckande exempel på mac2sell:s vilseledande uppgifter så fick jag detta resultat på min iMac ALU 24", 2,4Ghz, 4GB RAM och 320 GB HDD. (Första ALU-iMacen som kom)

Tror inte att många vill betala över 9000 för en maskin som är snart två år gammal. Finns det någon här som vill det så får ni mer än gärna skicka ett PM!

men du har bara 256MB ram? skriv 4000 där istället så blir det rätt. och datorn blir dyrare

alltså enligt bilden.

• Medlem
  • 2009-12-15 09:24
Ursprungligen av gubbslyna:

men du har bara 256MB ram? skriv 4000 där istället så blir det rätt. och datorn blir dyrare

alltså enligt bilden.

Jag tror att det är grafikminnet den menar. Eftersom jag matade in 4 GB RAM, noterade också det.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-14 23:08

Lägg ut på Tradera istället så får man högsta marknadspris automatiskt. Airport Expresser säljs för 2/3 av nypriset så man får bra för Apple-produkter.

En MacBook med trasig musknapp och trasig DVD är inte värd mycket. Jag skulle knappast ge mer än en tusenlapp. Somliga kör utan musknappen, genom att dutta på styrplattan i stället. De ger väl lite mer kanske. Man måste räkna med att mer är i dåligt skick när två delar är trasiga, så det är inte bara att byta DVD och hoppas att den är som ny. Du får mer om du plockar isär den och säljer de bästa delarna som reservdelar.

Okej, tack för tipsen

1
Bevaka tråden