Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Express 11g klarar inte av WPA2 med AES

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta problem tappade jag någon timme på häromdagen, trots att jag faktiskt varit inne på det tidigare:

Apple gamla AirPort Express - den som bara har 11g som snabbaste trådlösa standard - klarar inte av att ansluta till trådlösa nät som har WPA2 med AES som kryptering.

Så om du har problem med att du inte verkar få din AirPort Express att ansluta till ett trådlöst nät trots att du fyller i alla uppgifter rätt, då kan det vara för att säkerheten är inställt till WPA2 med AES. Testa då att byta ner till vanlig WPA (vilket, om jag förstått allt rätt, innebär TKIP som kryptering).

Apple borde kunna lösa detta med en mjukvaruuppdatering tänker jag mig, men det verkar som att Apple slutat uppdatera mjukvaran för de gamla modellerna, tyvärr. För dom är kvar på 6.3 medan de nyare modellerna (de med 11n) är på 7.4.2, vilket enligt kommentarer ska ha fixat problemet WPA2-problemet.

Detta är olyckligt då WPA2 med AES är det bästa i säkerhetsväg och det man bör köra på sitt nät.

Se även: Airport Express works great… Until you want WPA2(AES)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-06 08:21

Dom timmarna tackar åtminstone jag för att du tappade(!) häromdagen... Det där hade ju sänkt vilken vettig människa som helst i manualbläddrande och googlande.

1
Bevaka tråden