Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail långsamt efter strömavbrott

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Efter ett strömavbrott är Mail helkonstigt, det tar lång tid att byta brevlåda eller att byta till nytt brev. Badbollen dyker upp och i "brevfältet" står det "Läser in", tar ca 30 sekunder att skifta till annan brevlåda!!!

Vad göra??

Owe

Markera dina brevlådor en i taget och välj "Brevlåda > Bygg om". Se om det hjälper.

Dina problem kan även ha med din nätverksutrustning, uppkoppling att göra. Ett av symptomen på att din router har skadats är inte att den är helt paj, utan att att den istället är långsam. Sladdar är en anna vanlig felkälla.

Du kan oxå klicka på fönster (tror jag) och sedan Visa aktivitet (du hittar de nog uppe i menyn om de inte ligger under fönster).

Då ser du ifall mail jobbar med något speciellt. Annars e nog bygg om en bra ide

En annan cool grej med många Mac-program är att om man letar efter var i menyerna ett visst kommando ligger (säg tex klipp ut eller bygg om, eller visa aktivitet), så kan man göra så här för att lätt och snabbt hitta det.

  1. Klicka i menyn "Hjälp"

  2. Skriv sedan i rutan skriva namnet på menykommandot du letar efter.

  3. I listan med träffar syns först meny-kommandon, sedan hjälptexter som stämmer på sökordet.

  4. Vila med pekaren ovan på det menykommado du är intresserad av. Då fäller hjälpen ner rätt meny åt dig och rutar ut en svävande pil var det ligger.

Föredömligt hjälpsam hjälp tycker jag.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-05 20:51

Det finns ju uppenbarligen en anledning till att man valt Mac (OS X)...

Bygga om fungerade finfint, tack för hjälpen.

Nu återstår bara ett fel, jag har ADSL Telia, trådlös router.
Efter strömavbrottet måsta jag logga in med lösenordet varje gång jag satt datan i vila eller startat om den. Jag har kryssat i rutan om att komma ihåg lösenordet i min nyckelring??

Löste det, det gick inte om man gick i i nätverksdiagnos" och skrev i lösenordet på nytt, jag var tvungen att gå in i systeminställningar och välja närverk också:))

1
Bevaka tråden