Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få Gmail + imap att fungera till 100% i Mail 4.0 (Snow Leopard)?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I leopard hade jag min Gmail installerad i dåvarande mail.app efter någon urlång guide på någon amerikans hemsida, men fick det aldrig att fungera till 100%. Tre gånger på ett år ändrades plötsligt "skickat"-mailboxen till en annan, så årets skickade mail finns i tre olika mailboxar (Sent, Sent Messages (Gmail), och någon mer) som jag nu har lagom dålig koll på.

Min fråga är om det finns det någon guide, eller någon som kan installera ett 100% fungerande Gmail med imap i Mail 4.0 (Snow Leopard)?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-11-29 15:58

Det enda som jag behövde göra var att ange min gmail-adress och sedan skötte wizarden resten själv. Och jag får alla mappar för kontot synliga. Vad definierar du som 100%?

Ja, så gjorde jag också. Min "skickat" (under "brevlådor") har bara de mail jag skickat efter jag installerat Gmailen - tre stycken. Den skulle jag vilja ha synkad med min "skickat"-mapp som Gmail har. Inkorgen fungerar dock finfint!

Mail 4.0 har också sparat Utkast av mail i utkast, halva saker som jag inte sade åt den att spara, även om jag direkt efter skickat brevet.

1
Bevaka tråden