Funderar på att köpa en Mac mini

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är gammal pc räv men tänkte köpa mig en mac nu till jul men kan inte bestämma mig, min budgett är kanske inte för hög så jag vill ha lite hjälp på traven.

Vad jag gör på min nuvarande är att bildredigera i photoshop cs4 och lighroom och sedan vanligt surfning med lite film och musik samt wow när jag har tid över.

Så vad tycker ni, vilken mac mini skulle passa mina behov bäst? samt hur bra är den som "spel mac"? dvs hur bra klarar den av grafik tunga applikationer? för jag jobbade för några år sedan med datorsupport och alla intergrerade grafikkort var rätt kassa i gämförelse fast och andra sidan så klarar min gamla bärbara att driva både wow och half life utan några större problem även om jag inte kan gämföra med en stationär pc som har bättre hårdvara.

Flyttade tråden till "Köpa Mac & Köptips"-forumet. Titta gärna runt lite i andra trådar i det här forumet, så får du nog en del tips.

/Mod

Halflife och Wow... tja, vänta dig inga under där.
Redigera lite i PS, köra LR, inga problem.

i Mini ÄR ingen "SPEED DEAMON", det är en enkel, billig maskin.

Köp du en, det kommer sluta med att du gör dig av med PC-gunket och köper dig en till Mac

Satsa på mera med minne i den, 4GB är bra.

En Mini är jättebra till de flesta "kontorapplikationer" (Word, Excel, surfa, banken etc) det som ställer till det är just det där "spela lita av de senaste spelen med"...

Vänd på det och säg att du vill köpa en PC i ngn affär, du kommer in och söger just det till säljaren; goddag, jag vill ha en BILLIG Pc då, mest för surfa och så...
I nästa mening säger du --- ja, och så vill jag ju kunna köra spelen med..
Då sätter säljaren kaffet i halsen... för då passar inte den billigaste burken in längre.

Jag använder min mini för lite foto och surf. Det jag stör mig mest på är att det blir många sladdar på baksidan, de sticker ut en bra bit och gör att datorn inte känns lika liten, snygg och smidig längre...

1
Bevaka tråden