MacBook Air -lite användarefrågor- feedback.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-24 16:14

Hej. Jag funderar på att köpa en begagnad MacBook Air så sugen på denna smala smäckra dator.

Ni som redan innehar en sådan vad kan ni säga om den generellt.

Några råd som ni kan ge- barnsjukdomar ?

Lever den upp till era förväntningar ?

Är ni nöjda med den ?

Ska jag undvika att köpa någon modell tex.. första ?

Den externa superdriven funkar den enbart med Macbook airen ? Är det drivrutiner som styr detta eller vad ?

tacksam för alla synpunkter

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-24 16:31

Barnsjukdomar: Gångjärnen. Skruvarna börjar glappa med tiden och medför då (tror jag) att skärmen belastas "fel" och börjar gå sönder.

Kan bli lite varm och ibland lite långsam. Men det är när man pressar den med tunga progra som den inte är gjord för. Nöjd men skulle gärna kunna sätta in mer minne. Men igen, inte det den är gjort för.

Har för mig att det har och göra med att USB-porten i MBA ger mer ström än andra portar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-24 19:23

Tack för infon.

Tråkigt att höra om gångjärnen. Kommer att tänka på min gamla Powerbook G4 titanium.
Krack. trasiga gångjärn. ingen rolig historia. Trodde Apple hade tänkt till både en och två gånger efter det men tydligen inte. Är det ett stort problem ? Får väl googla runt lite och läsa mer...

Hur är det med hårddiskarna.. 80 gig är lite i minsta laget. Kan man byta på nått sätt. Jag är inte rädd att plocka isär grejer om dom bara är isärplockningsbara

Hmmm intressant lösning och lite typisk "appleisk" mer ström från MBA USB port för att använda denna externa speciella coola superdrive. En lösning så den bara ska funka med macbook airen förmodar jag så man inte ska kunna använda den med andra apple datorer.

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-11-25 05:05
Ursprungligen av CUBEIS:

ström från MBA USB port för att använda denna externa speciella coola superdrive. En lösning så den bara ska funka med macbook airen förmodar jag så man inte ska kunna använda den med andra apple datorer.

Jag tror det står på Apples MacMini Server-sida att man kan använda Superdriven till den (eftersom den inte har en dvd-läsare) – så om du har en sådan så.. :P.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-25 10:24
Ursprungligen av CUBEIS:

Jag tror det står på Apples MacMini Server-sida att man kan använda Superdriven till den (eftersom den inte har en dvd-läsare) – så om du har en sådan så.. :P.

okey alltid nått

Ursprungligen av CUBEIS:

Hur är det med hårddiskarna.. 80 gig är lite i minsta laget. Kan man byta på nått sätt. Jag är inte rädd att plocka isär grejer om dom bara är isärplockningsbara

Det sitter ju 1.8 tums hårddiskar i dom här - inte vanliga 2.5 tums diskar. Så du kan glömma 500GB 7200rpm

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-24 20:14

Googla på: macbook air hinges

Stor skillnad mellan rev A och rev B när det kommer till lagring. A använder en speciell ZIF-kontakt mot B som har en SATA-kontakt vilket ger din större valmöjligheter. Det är inte helt lätt men inte heller byta-hårddisk-i-ibook-svårt heller.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-24 20:33
Ursprungligen av acke:

Googla på: macbook air hinges

Stor skillnad mellan rev A och rev B när det kommer till lagring. A använder en speciell ZIF-kontakt mot B som har en SATA-kontakt vilket ger din större valmöjligheter. Det är inte helt lätt men inte heller byta-hårddisk-i-ibook-svårt heller.

okey tack det ska jag göra.

"byta-hårddisk-i-ibook-svårt heller" hehehehehehe.... skruvarnanördarnas paradis eller helvete. beror hur man väljer att se på det hela

Jag tror mig vara kvalicerad nu återstår det att reka fram en prisvärd spätta

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-25 11:16
Ursprungligen av CUBEIS:

okey tack det ska jag göra.

"byta-hårddisk-i-ibook-svårt heller" hehehehehehe.... skruvarnanördarnas paradis eller helvete. beror hur man väljer att se på det hela

Tejpnördarnas paradis också. Glöm inte det.

1
Bevaka tråden