Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt nya iMac (oktober 2009)

Tråden skapades och har fått 312 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-12-01 18:09

Beräknar att få "min" i morgon. Om UPS sköter sig vill säga. Lite intressant när man kollar på deras hemsida, då står det att den "beräknas" att levereras i morgon. Någon gång mellan 09-19! Man måste alltså vara stand-by i 10 timmar! Uselt!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-01 22:06

Beställde en i5, standard konfig, från Apple Store på black friday. Leverans 16/12 säger dom, det blir 13 arbetsdagar.
Låter väl OK, har den till jul iaf....
//a

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-07 19:43
Ursprungligen av andersn:

Beställde en i5, standard konfig, från Apple Store på black friday. Leverans 16/12 säger dom, det blir 13 arbetsdagar.
Låter väl OK, har den till jul iaf....

Precis samma här.

På tal om något annat som avhandlats tidigare i tråden så var pengarna reserverade på kontot fram tills i fredags när reservationen försvann. Mycket märkligt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-12 15:09
Ursprungligen av andersn:

Beställde en i5, standard konfig, från Apple Store på black friday. Leverans 16/12 säger dom, det blir 13 arbetsdagar.
Låter väl OK, har den till jul iaf....
//a

Den anlände igår, den 11, dvs 5 dagar "för tidigt".
Inte gör det mig nåt..;)

Fick min igår och har satt igång den först nu. Men varför bara engelska??
Finns inte 10.6.2 i svenska, instruktionsboken har de hunnit trycka på svenska...

Trevlig skärm!

Ursprungligen av Stefan Wasa:

...Men varför bara engelska??
Finns inte 10.6.2 i svenska, instruktionsboken har de hunnit trycka på svenska...

Du väljer själv språk i Systeminställningar (eller "System preferences" heter det väl hos dig, om den är inställd på engelska nu)

  • Medlem
  • 2009-12-02 15:43
Ursprungligen av Stefan Wasa:

Fick min igår och har satt igång den först nu. Men varför bara engelska??
Finns inte 10.6.2 i svenska, instruktionsboken har de hunnit trycka på svenska...

Trevlig skärm!

Bara att ställa in på svenska.

Nu blev det rätt språk! Missade att jag skulle dra "svenska" högst upp...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-02 20:45

Vad drygt det är att sitta och vänta på leverans. Just nu skulle jag verkligen ha behövt få trösta mig med en ny rolig pryl, avloppet hat gått sönder :/

Gött! De ringde ifrån machuset idag och sa att datorn anlänt :-). Köpte en standard 27", men bytte till numeriskt tgb.
Fast fy satan vad skärmen blev stor i förhållande till mbp 15" som jag hade innan...

Ja, tangentbordet som följde med är ingen hit. Det saknas typ 15 cm med knappar på höger sida.
När jag ska skriva in siffror upptäcker jag till min förvåning att handen försöker knappa in siffror på musen. Måste nog också skaffa ett med numeriskt tgb. /Stefan

  • Medlem
  • 2009-12-03 10:48

Fick min 21" igår. Eller den var till mina päron egentligen. Fin skärm, men jag ska nog satsa på en 27" lite senare, när man är van vid en 24" så vill man inte ha en mindre skärm.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-12-03 13:05

Jag fick standardversioen av 21.5" igår.
Är mycket nöjd! Bytte upp från 20" alu från 2008.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-03 14:14

Fick ett mail om att min leverans råkat ut för en mindre försening, inget om vilket datum den beräknas komma dock :/

Samma här. Tar det som ett tecken på att Apple behövt fixa till logistiken. Man får hoppas de har fått ordning på alla trasiga leveranser av core i5 och i7 nu.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-04 15:11

Man får hoppas på det. Min maskin var i går kväll vid 23-tiden i Eindhoven. Kommer nog i början på nästa vecka

Edit: Hoho, nu är den i Helsingborg!

Senast redigerat 2009-12-04 19:43
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-05 00:43

även jag har fått mail om att min leverans råkat ut för en mindre försening, surt sa räven.
Beställde den 23/11, den skickades den 25/11, och sen inte ett ljud mer

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-06 19:33

Japp, så har den kommit ända till Örebro, eller, kanske inte.

i7 2,8 skickas den 16 dec. leverans 28:e dec ...
så det tar alltså 10+ dagar fraån asien och hit... på packåsna eller?

Nåja, så länge den inte har barn sjukdomarna som man hör talas om så är jag glad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 07:38
Ursprungligen av MatsOlov:

Japp, så har den kommit ända till Örebro, eller, kanske inte.

Hur bär man sig åt för att få tag i kollinr? Jag har t.ex. beställt en i7 27" på macoteket, ska man kontakt dem eller vilka?

Ursprungligen av marQz:

Hur bär man sig åt för att få tag i kollinr? Jag har t.ex. beställt en i7 27" på macoteket, ska man kontakt dem eller vilka?

Nej dem kan inte spåra den du får göra som jag sitta och vänta till mitten av Januari som det spås alla forum innan ÅF får sina I7!
beställde min 26 Oktober fast hos annan ÅF och det finns inte ett spår när de tänkas komma.
Apple prioriterar bara sin egen Store tyvärr bara lära sig till nästa gång skall du köpa en BTO maskin så gör det direkt på Apple Store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 23:06
Ursprungligen av @ndreas:

Nej dem kan inte spåra den du får göra som jag sitta och vänta till mitten av Januari som det spås alla forum innan ÅF får sina I7!
beställde min 26 Oktober fast hos annan ÅF och det finns inte ett spår när de tänkas komma.
Apple prioriterar bara sin egen Store tyvärr bara lära sig till nästa gång skall du köpa en BTO maskin så gör det direkt på Apple Store

Mycket tråkigt besked! Men ja, jag väntar gärna på denna ljuvlighet ändå. Vore ju iof. skoj att få den till självaste julafton. En i kundtjänst på Macoteket sa egentligen bara att han inte var säker på att jag skulle få den till julafton, men typ att möjligheterna finns?

TNT knackade på idag, men jag var inte hemma. I morgon lämnar de över paketet med core i7. Tidig julafton! Beställde den 17 nov.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 23:08

Kan detta inte förresten vara en slags "julklapp" av apple? Alltså att man helt plötsligt någon dag innan julafton får syn på en postkille med ett megastort paket i handen ? Jag vågar ens knappt tänka tanken...

Ursprungligen av marQz:

Kan detta inte förresten vara en slags "julklapp" av apple? Alltså att man helt plötsligt någon dag innan julafton får syn på en postkille med ett megastort paket i handen ? Jag vågar ens knappt tänka tanken...

Jag har väl egentligen ingen brådska förutom att man sitter på en 13" Macbook Pro med extern Hårddisk där all min backup och system körs, så jag vill ju få min iMac så jag kan få ha min lilla MBP till det den är ämnad för bärbar

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-08 14:55

Min verkar vara kvar i örebro ännu Bor man i norr är TNT inte snabba att leverera.

Idag levererades min i7. Paket står i hallen, men jag kommer inte ha tid att leka med den förrän om några dagar, då andra saker måste göras :(. Men får iaf testköra den i morgon så att man vet att den lever.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-08 19:38

Nu blir jag lite konfunderad, fortfarande i Örebro, men skickad via mail? Då får man den väl aldrig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-09 16:38

Den store har anlänt! Vilken skärm! Vilken pjäs! Får städa till runt den och flytta runt lite prylar. Men först.... skall jag njuta lite bara

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-09 21:50

Min anlände idag, jisses, 27" mamma mia, stort

Snabb som sjutton, är super nöjd, tummen upp

Bevaka tråden