Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ha Expresscard SSD som startdisk i MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-18 09:35

Funderar på att skaffa ett expresscard till hålet i min MacBook Pro 15". Typ VERBATIM SSD EXPRESSCARD 64GB.Fungerar det att köra systemet och program från den, och är det någon vits? Min idé är ju att datorn ska starta blixtsnabbt, och att program ska kicka igång på sekunden. Jag var nere på Machuset i Jönköping, men de visste inte om det gick att göra på det viset.

Så, är det någon som vet eller har testat får ni gärna höra av er.

Vet inte om det här hjälper nått.

Fun with Solid State Drives | 9 to 5 Mac

Har sökt efter lösningar med ssd-disk i expresscard-facket, men inte hittat något. De lösningar som fanns för 2-3 år sedan verkar inte existera längre och exempelvis Verbatims ssd expresscard på 64 GB finns inte längre. Var det en återvändsgränd?

För ettår sedan bytte jag den interna hårddisken till en större och snabbare. En rätt knölig operation som jag helst vill undvika att göra igen för att stoppa in en ssd-disk. Dessutom får jag då en disk över. En lösning med en ssd-disk i expresscard-sloten hade varit perfekt. Där hade operativet kunnat ligga. Har en MacBook Pro 2009 med Lion.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-28 18:23

hard drive expresscard | eBay
Jag har ett Wintec 64 GB som det bara fungerar att boota från en gång sedan måste man installera om och då fungerar det en gång till...
De har erbjudit sig att byta ut det men jag har inte fått tummen ur än. Deras 48 GB fungerade tydligen mycket bättre!
Man måste nog läsa på angående dessa 96 GB för att kolla att de fungerar bra med OSX.

1
Bevaka tråden