Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bioshock för Mac - Fusk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har visserligen spelat igenom spelet på konsol. Men vill på upptäcksfärd och kunna utforska spelet utan att ha hjärtat i halsgropen hela tiden.

Har inte hittat något om fusk till Bioshock för Mac på nätet (ännu). Så, om det är något som vet. Go ahead.

Eftersom ingen har svarat, så gör jag det själv.

Öppna upp ~/Library/Preferences/Feral Interactive/Bioshock/MacInit/User.ini med en texteditor.

Scrolla ner till först gången det står:

Delete=

I [Defaults] sektionen. Om man tittar runt lite, så finns andra tangentmappningar för olika funktioner (eller så är dom blanka). default är till för använding under spelande.

Ändra t.e.x till

Delete=God

(or killpawns, fly, givehealth, igbigbucks etc...)

Spara filen och kör spelet. Om du trycker på Deleteknappen, så triggar du i detta fall God mode.

fly Fly
ghost Disable Clipping
god Become Invulnerable/Invincible
teleport Teleport to Crosshair
walk Disable Fly and Ghost cheats
givehealth Immediately refills your health bar to max
igbigbucks Gives $500
givebioammo Gives EVE
suicide Kill Self
slomo Slomo Mode
killpawns Kill All Enemies on Level

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-12-06 15:58

Hej hej, ny här!
Jag har försökt att fixa med fusk-koderna till bioshock men lyckas inte hitta Feral Interactive inne i preferences-mappen! Jag har bara fyra mappar inne i preferences så det är inte så svårt att konstatera att den inte finns där. Skit skumt! Någon som har samma problem och möjligtvis en lösning?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-13 10:54

Tittar du i rätt Bibliotekskatalog? Det finns tre stycken: Macintosh HD->Bibliotek, Macintosh HD->System->Bibliotek och Macintosh HD->Användare->[ditt_namn]->Bibliotek. Det är i den sista du ska leta.

Nu hittade jag!
Tack så mycket för ett snabbt svar.

1
Bevaka tråden