Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med grafikkort i VMware

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför Disablar VM ware mitt ATI kort och ersätter det med VGA adapter?

//K

Ovanstående inlägg har flyttats hit från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

VIlket grafikkort har du? Är det supportat av VMWare? Har du installarat VMWare tools? Vad har du valt i inställngar för VMWare?

ATI 3650, vet inte om det är supportat, har installerat VMw tools eftersom jag bootar från denna disk. Inställningarna vet jag inte, jag har som inget alternativ för att aktivera kortet. Jag kör dock 10.5.7 och kan inte uppgradera, så det kanske aldrig kommer fungera för jag läste någonstans att 3D accelererad grafik inte var så bra i VM ware under 10.5.7?

//K

  • Oregistrerad
  • 2009-11-24 12:45

Vaddå Vmware disablar? Du kan inte välja vilket grafikkort du vill använda dig av.

När du installerat Vmware Tools så får du nya grafikkortsdrivrutiner, istället för att köra VGA Naitive (Du ser det på att drivrutinen kommer från microsoft) så kommer du få en vmware drivrutin. Är det den du INTE får?

Haha. Min andra tråd blev låst.

Det är på en dell dator som jag kör OSX, och jag vill spela spel i den virtuella miljön men kan inte få VM att identifiera grafikkortet som är ett 3650. Jag struntar i saken och bootar om istället när jag vill spela så är det löst den krångliga vägen.

tack för hjälpen iallafall!

//K

1
Bevaka tråden