Hej

Jag har skapat mig ett allvarligt problem tycks det...

Jag har en MacbookPro 17'' köpt i somras, OS = SnowLeopard

Igår fick jag för mig att testa att installera Windows XP via bootcamp.

När jag kom till att installera drivrutiner i windows fick jag inte installerat dem eftersom jag inte hade OSX cd1 där drivrutinerna finns tillgänglig. Så jag stängde av datorn.

När jag slog på den imorse så startade datorn med lodräta väldigt färgglada streck över hela skärmen förutom en svart bit på 4 cm löpandes lodrät.

Dessa streck är där direkt från att uppstart och förblir där.

Ljudet från Mac OsX uppstart är där och jag kan dimma skärmen och även höja o sänka volymen på datorn. Men det är precis som grafikrutinerna är helt bortblåsta.

Jag har försökt med alla möjliga alternativ. Som Säkerstart, start från annan hårddisk, Cdrom. mm. Men det verkar som dator även bootar upp snabbar än vanligt... Start ljudet som oftast dröjer 2-3 sek kommer nu direkt efter strömknappen tryckts in, så det känns som ingen tid ges för diverse knapptryckningar för olika uppstarter ges.

Vad kan ha hänt? antar detta kommer från windows installationen, Saken är att en kompis gjort likadant med samma windows Cd. han har heller inte installerat drivrutinerna i windows men hans macbook vit har inte haft detta problem.

Kan någon ge mig ett tips, antar jag alltid skulle kunna ta den till apple men jag skulle vilja lösa det själv först.

Kan jag med en firewire kabel till en annan mac ta bort windows partitionen?

Väldigt tacksam för hjälp, jag är till sjöss just nu o behöver min kära mac, har någon hört om detta problem förut och kan hjälpa mig med tips m.m

Mvh Daniel