Next business day on site support?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Detta är mitt första inlägg i detta forum.

Jag är en pc-användare som funderar på att gå över till Mac.

Har använt Dell Latitudes bärbara datorer i mer än 6 år och varit mycket nöjd med Dells next business day on site support när tangentbord slitits ut, hårddiskar kraschats och moderkort behövt bytas ut. Men finns det någon liknande next business day on site on site support för Mac Book Pro-användare, dvs att man ringer någon som kommer och byter ut hårdvaran dagen efter det att problemet uppstått?

Priset för Dells service är 178 dollar plus moms för 3 år.

/Per

Senast redigerat 2009-11-06 16:38

bump. Finns det någon på-plats-support för Mac Book Pro-användare?

Jag är ganska säker på att det inte finns, tyvärr, det är anledningen till att jag inte köper en Mac igen. Deras bristfälliga support.

Ursprungligen av keptang:

Jag är ganska säker på att det inte finns, tyvärr, det är anledningen till att jag inte köper en Mac igen. Deras bristfälliga support.

Fast nu är det ju väldigt få datortillverkare som erbjuder på platsen support. Inte för att försvara Apple, men dina argument är inte helt sylvassa. Bristfällig support = ingen på platsen support?

Då tror jag nog Dell ändå är ditt val då den uppenbarligen pajar så mycket att du måste ha hem folk som hjälper dig att få den att fungera igen.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Fast nu är det ju väldigt få datortillverkare som erbjuder på platsen support. Inte för att försvara Apple, men dina argument är inte helt sylvassa. Bristfällig support = ingen på platsen support?

Då tror jag nog Dell ändå är ditt val då den uppenbarligen pajar så mycket att du måste ha hem folk som hjälper dig att få den att fungera igen.

Ja, bristfällig support = ingen på platsen support. Man kan ju inte ens köpa till det även om man vill.

Har inte att göra med om vissa tillverkares datorer går sönder mer än andras, det är helt ointressant och inte vad topic handlar om, så varför ta in det i diskussionen förstår jag inte..

Händer det något med den dator jag köpt så vill jag att en tekniker kommer hem och fixar det, jag betalar gärna för det, som man kan göra från t.ex Dell, för en spottstyver jämfört med vad Apples Care-program kostar.

Ganska mycket smidigare än att åka runt halva stan och leta efter en auktoriserad Apple-verkstad, där man måste lämna ifrån sig datorn i x antal veckor, eller?

Ett par förslag:
1. Skaffa ett eget avtal med ett serviceställe (vilket redan tipsats om tidigare i tråden)
2. Kontakta Apple, och låt dem få veta att det finns önskemål om en sådan tjänst.

• Oregistrerad
  • 2009-11-12 23:20
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Inte för att glida ifrån ämnet men ALLA tillverkare av datorer som säljer till företag erbjuder detta, HP, Dell, Lenovo, IBM (som inte gör bärbara längre).

Apple Erbjuder AppleCare Protection plan. Detta kan vara på platsen-service för din mac. Den fungerar worldwide, du kan vara i USA när din dator pajar. Det är dock inte Next Business Day, som du efterfrågade.

Läs mer på Apple - Support - AppleCare Protection Plan

Nej, det finns inte. Man kan skaffa eget avtal med en serviceprovider. Med det är rätt så kostsamt.

Jag har AppleCare på en stationär dator och bildskärm. Fick problem med bildskärmen och serviceverkstan (Lanmaster) hämtade skärmen med bud och påbörjade service direkt. Visst det är inte på "platsen service" men jag tror att dom har bättre utrustning i sin egen verkstad. Skärmen budades sedan tillbaka till mig. Allt detta sköter AppleCare åt mig. Kan det vara fungerade även för trådskaparen även om det inte är exakt so Dells alternativ?

Krosspostade min fråga i ett annat forum Finns på-plats-support för Mac-användare? - Byggahus.se och hann få svar där först så jag har inte varit inne och kollat här förrän nu.

Fick då veta att AppleCare-på-plats tyvärr bara gäller stationära datorer - vilket är synd eftersom vi bara använder bärbara datorer.

Jag förstår inte riktigt varför tjänsten inte finns. Macanvändare har väl inte mindre behov av god service än pc-användare!?

• Oregistrerad
  • 2009-11-24 18:15

Tyvärr är det så att Apple inte bryr sig om företagskunder. Jag säger inte det bara för att jag själv är besviken på Apple utan för att det är fakta. Är man småföretagare (mindre än 500 anställda) får man faktiskt betala det premium det betyder att köra mac, på alla sätt. Trist men Steve's lanserar hellre produkter som ger bra marginaler och en trevlig aktiekurs (Sånt gör aldrig produkter mot företag, tyvärr, titta bara på Dell)

1
Bevaka tråden