Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på spelmus till iMac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-11-05 16:41

Jag behöver föslag på spelmöss som fungerar till iMac 20" och osx 10.6.1
Idag har jag en enklare trådlös logitech men är i behov av en mus med extra tumknappar.

Både trådlösa och trådmöss i olika prisklasser är av intresse.

Jag spelar bl.a Unreal Tournament 2004 som litet tidsfördriv.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-11-05 19:02

Det är allmänt känt att Intellimouse Explorer 3.0 är gamingmusen nummer ett! Jag är inne på min fjärde och är lika nöjd.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-11-05 19:09

Hmm... undra om inte min gamla 3.0 finns kvar i gömmorna hos mina päron då jag bode hemma och körde PC. Ja, det var faktiskt en klockren mus. Och den fungerar bra till mac misstänker jag då du är inne på din fjärde och svarar här?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-11-05 23:13
Ursprungligen av MagArne:

Hmm... undra om inte min gamla 3.0 finns kvar i gömmorna hos mina päron då jag bode hemma och körde PC. Ja, det var faktiskt en klockren mus. Och den fungerar bra till mac misstänker jag då du är inne på din fjärde och svarar här?

Japp. Den fungerar klockrent till alla plattformar.

Logitech MX310 är min all-time favorit mus i alla kategorier och användningsområden. Sätt på några glides under musen + Icemat = BAM HEADSHOT!

Annars kör jag på Microsoft Arc Mouse just för att den är trådlös och riktigt sexig. Funkar bra som fan, fast Microsofts mjukvara till musen fungerar inte lika bra.. Visst blir man förvånad när att det är just mjukvaran som havererar?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-05 23:45

Jag brukar använda en G9x Laser Mouse
när jag spelar. Dock beror det på, ofta använder jag en trackball, men det blir nog att ge MagicM ett test framöver

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-11-06 01:46

Jag har tre olika gaming möss som enligt mig är myycket sköna hela bunten, och fungerar på Mac

Alla är trådade.

1. Logitech mx518
2. Razer DeathAdder Mac Edition
3. Microsoft IE 3.0 (såklart)

Rekomenderar alla tre, just nu kör jag främst 3.0an. Extremt skön men lite skramlig tycker jag.

Funkar din mx518 utan lagg eller andra problem?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-11-07 17:13

Köpte mig en ny Intellimouse Explorer 3.0 idag. Var lite skeptisk till att köra med trådmus men gick ju bra förr så varför inte nu med.

Än så länge är jag nöjd med den i spel men har lite problem med att få till tumknapparna att fungera framåt och bakåt i safari webläsare. Någon som fått till det? Jag har laddat ner senaste intellipoint från MS hemsida.

Ursprungligen av MagArne:

Köpte mig en ny Intellimouse Explorer 3.0 idag. Var lite skeptisk till att köra med trådmus men gick ju bra förr så varför inte nu med.

Än så länge är jag nöjd med den i spel men har lite problem med att få till tumknapparna att fungera framåt och bakåt i safari webläsare. Någon som fått till det? Jag har laddat ner senaste intellipoint från MS hemsida.

Som jag sa längre i mitt inlägg. ".. fast Microsofts mjukvara till musen fungerar inte lika bra.."

Skitdriver som inte vill fungera rätt..
Har du testat att sätta typ scrollknappen som exposé ännu? Det valet funkar inte heller, man får välja att öppna en fil och sen välja exposé.app istället.

  • Medlem
  • 2009-11-08 13:18

Prova med SteerMouse eller USB Overdrive, de kanske kan få ordning på knapparna.

1
Bevaka tråden