Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 9 + Mac mini?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-11-04 19:41

Går och funderar över en ny Mac mini 2.53 GHz C2D med 4 GB ram. Huvudsakligen skulle jag köpa datorn för att köra Logic Studio/Express 9 på den.

Är det någon som har erfarenhet av detta eller tror sig veta om det räcker till?

Jag vet om att hårdisken är rätt seg, så i så fall blir det en firewire 800 extern som jag kör samples ifrån.

Vill satsa just på Mac mini eftersom jag är student och inte har obegränsat med pengar plus att för mig är det mer värt att få ut full-HD än att ha en MacBook Pro med mindre upplösning.

/ Tomi

Jag körde länge på en 4 år gammal iMac G5 med 1GB ram. Presonus firebox kort. Det gick lite segt. När jag sedan uppgraderade till Logic 9 + Snow Leopard så gick det väldigt mycket bättre. Kunde köra 70-80 kanaler med massa pluggar utan att bussa. Idag har jag uppgraderat till 2GB ram och har ännu inte stött på något hinder. Ligger i snitt mellan 80-100 kanaler med 1-4 pluggar på varje kanal. Inga software syntar dock, bara hårdvara!

1
Bevaka tråden